• snövit87

Hur vet man att man har fått missfall?

Vad börjar ett missfall med? får man ont i magen först och sen börjar man blöda? blöder man mycke....? behöver verkligen få svar...

• Svar på tråden Hur vet man att man har fått missfall?
  • Emmys

Det märks om man får missfall. Jagg började först att blöda lite grann i två dagar sen tog det fart och det gjorde ondare och blödde mera. Klumpigt brunt blod blandad med färskt och en smärta som jag aldrig haft förut. Nu fick jag ett tidigt missfall i slutet av v.5.

/emmy

• snövit87

det är så att jag har bruna flytningar och ont i magen kan de vara början till ett missfall?

• Tant Green

Jag har haft bruna flytningar utan missfall och bruna flytningar med missfall och missfall utan bruna flytningar... så det är jättesvårt att säga!

Gör det jätteont? Det är ju vanligt att det känns som mensvärk ungefär när livmodern växer, men om det gör väldigt ont så får du ju ringa kk eller åka in till akuten.

• snövit87

Nej de gör inte jätteont men de kommer och går jag har ju inte ont hela tiden...men jag har haft ont i nederdelen av magen sen jag fick reda på att jag var gravid

• snövit87

måste de komma blod eller nått liknande om man får missfall?

• bumblan

när jag fick missfall var det som vanlig mens.. MEN det gjorde JÄTTEont i magen..
    ( fick missfall innan jag ens visste om graviditeten) så jag trodde det var en vanlig mens..
    plussade efter mf..

Och denna graviditet så hade jag bruna flytningar ett tag och lite ont i magen då och då.. åkte in och gjorde vul och där fanns en liten krabat på 22mm med tickande hjärta =)
    är nu i v 35 =)

• Jenny S

Jag hade inte särskilt ont men jag blödde en del...
    Började som bruna flytningar...
    Smärtan var väl som en lindrigare mensvärk ungefär..

• Jennie Pennie

Snövit - Mitt missfall började med bruna flytningar och lite blod. Sedan kvällen efter blödde det rejält men det gjorde aldrig ont. Blödde i 6 dagar. Hoppas att det ordnar sig för dig. Kram

• snövit87

Okej så om man får missfall så blöder man rätt så mycke alltså?

• Skogsliv

Om man blöder lite kraftigare än normalt men inte har någon som helst smärta, hur stor är risken då att det är MF?

Är i v.5 och testade positivt i onmsdag och i lördags...söndan morgon kl 9 kom det blod på pappret.

Chans att det finns kvar i magen?

Svar på tråden Hur vet man att man har fått missfall?