Utomkvedshavandeskap? Hur och när märkte du som drabbats??
Hej, jag hade blivit så extremt tacksam om någon kan lugna mig eller bara skriva lite om hur utomkvedshavandeskapet upptäcktes för dig som drabbats av det.
Måste blödning/spottings va ett symptom? När kände du att något va fel om du kände det?
Jag är på BIM+1/2, hade min senaste mens den 4e Maj som va över efter 3.5 dagar vilket är normalt för mig. Har en regelbunden cykel på 27-28 dagar men vet inte när ÄL har inträffat.
Myste den 16/5, exakt en vecka senare får jag en lättare blödning utan någon smärta, bara lite molande värk första blödnings-dagen, denna kom alltså på BIM-7/8, och varade i 2.5dagar.
Den 28/5 testade jag med RFSU och fick upp ett väldigt väldigt svagt teststreck, tog 2 till under dagen och fick samma svaga resultat. (På gränsen till spökstreck men för synligt för att vara det på fler test borde man tycka..?) Tog 1 test dagen efter och tyckte det va mer synligt, dock oerhört svagt ändå.
Tog ett CB plus igårkväll efter att ha hållt mig bara 1 timme och fick ett jätte jätte svagt +.
Mensen känns som bortblåst men jag har en konstig känsla på höger sida vid äggstocks-regionen och är så himla rädd över att detta beter sig och är ett utomkvedshavandeskap.
Har en tid för grav-test hos barnmorska på måndag men då skulle jag isåfall redan vara i vecka 5+0 ungefär och jag är så himla nervös över att gå med ett utomkvedshavandeskap att jag vill/behöver veta om jag ens är gravid och om jag är det, sitter det på rätt ställe?
Hade ni starka test vid ert utomkveds? Blödde ni? Är det normalt att få så svaga test (på över 8st) olika märken när man är på BIM, BIM+1, BIM+2?
Vart kan jag vända mig för att få hjälp?