• ladyandthetrcmp

Gravid?

Hade för 27 dagar sedan (4 veckor?) oskyddat sex med min sambo då vi försöker bli gravida. Har fått en massa graviditetssymtom men stickorna visar neg.

Är det för tidigt att testa ännu eller har vi bara misslyckats?

Har ingen regelbunden mens då jag gått på p-spruta i 3 år, slutade för 8 månader sedan. Dock så upphörde/minskade aldrig aktiviteten i äggstockarna trots den höga hormondosen, hade mellanblödningar osv.

• Svar på tråden Gravid?
  • Jag är bara jag

Om det var det enda oskyddade sexet och om du hade blivit gravid då ( vilket förutsätter att du även hade äl just då ) så hade gravtestet visat plus nu. De allra flesta får plus 14 dagar efter äl. Om ni däremot haft oskyddat sex även efter det så kan du förstås vara gravid fast testet inget visar. Men oregelbunden mens tyder på vajsing med äl- antingen ingen äl eller äl på väldigt olika dagar. 

• ladyandthetrcmp

Varning för "äckelbild"..

Har även haft mensliknande smärtor i ca 4 dagar, nu ikväll kom det här ut ur mig.

Någon som vet vad det kan vara?

• ladyandthetrcmp

Ber om ursäkt för luddiga inlägg.

Måste även tillägga att jag har en gravt anteflekterad uterus, vilket skulle kunna leda till att ett eventuellt missfall eller dyl. blir kvar i några dagar innan livmodern stöter ut det.

Svar på tråden Gravid?