Vad tycker du om namnet Alma?
Vad tycker du om namnet Alma ?
Min man älskar det men jag är lite kluven.
Bästa namnet. Kom ihåg att Alma Matters.
Älskar namnet, jättefint verkligen.
Fint. Jag tänker på Emils mamma och äpplen.
Tycker det är fint! Vi funderar på Alba till vår tös, det är ju rätt så likt.
Tycker det är fint! Vi funderar på Alba till vår tös, det är ju rätt så likt.
Jag tycker det är ett fint namn, det betyder själ på spanska =)
Jag tycker det är ett fint namn, det betyder själ på spanska =)
Jag tycker att det är ett fint namn. Passar in bland namnen som varit vanliga väldigt länge men som kanake är lite på väg bort nu (Alice, Maja, Alva, Astrid , Ebba, Klara, osv) . Jag personligen är lite trött på den typ av namn, men det är ju fortfarande ett fint namn. Alma nar väl pckså varit mindre vanligt än de andra namnen?
Men om du känner tveksamheter inför namnet tycker jag i te att ni ska välja det även om alla på FL skulle älska namnet.
Jag tycker namnet är fint. Och jag skulle inte ta det om jag inte tyckte det men det är mest för att namnen jag verkligen gillar är ? upptagna?. Inte av familj och vänner men av personer jag ? hejar och snackar lite med ?
Då tycker sambon att vi inte kan ta dessa namn.
Och eftersom Alma är ett andrahandsval så låser jag mig lite tror jag.
Syskonen heter William och Alice
Jag tycker namnet är fint. Och jag skulle inte ta det om jag inte tyckte det men det är mest för att namnen jag verkligen gillar är ? upptagna?. Inte av familj och vänner men av personer jag ? hejar och snackar lite med ?
Då tycker sambon att vi inte kan ta dessa namn.
Och eftersom Alma är ett andrahandsval så låser jag mig lite tror jag.
Syskonen heter William och Alice
Det är ett ut av de vackraste namnen! Jag har en Alma som ofta får komplimanger för sitt namn. Hennes syskon heter Ada, Astrid, Sigvard, Kerstin och Eskil.
Det går inte att övertala mannen att gå ifrån den principen? Kanske kan ni fråga den ni är bekant med aom har ert favortnamn om denne skulle ta illa upp. Då behöver ju inte din man vara orollig för reaktioner.
Jag tänker att om man väljer namn som legat på topplistan ett tag så kan man inte räkna med att vara ensam i bekantskapskretsen om namnet. Men det är ju min åsikt förstås, din man håller väl inte med. :)
Är Alma hans toppnamn?
Det är ett ut av de vackraste namnen! Jag har en Alma som ofta får komplimanger för sitt namn. Hennes syskon heter Ada, Astrid, Sigvard, Kerstin och Eskil.