• Anonym (Hjälp mig snälla!)

Kan jag få hjälp med att analysera honom?

Jag måste veta han ''mixade'' signaler. Det är en man som jag har haft kontakt med sedan vintras. Jag fick (Enligt mig) klara tecken på att han tyckte om mig av olika anledningar.

Men han började tona ner mer på Messenger. Umgås och ha större fokus på killarna i kompisgänget.

Men när det kommer till att vi ses i grupper, så är han ibland social med mig och ibland inte. Jag tänker att jag får vara den som försöker ta första steget.

Jag vet inte om jag borde ha väntat med att han var klar med sin lilla måltid. Vi var på ett umgänge inomhus och det fanns lite tilltugg på bordet. Han var den enda som tog snabbt en pizza slice, medan andra var sociala.

Jag såg min chans att kliva fram till honom just för att han var ensam med sin lilla tilltugg. Jag kom fram och frågade om hans dag. Då svarar han: ''Ett ögonblick, jag skall bara äta upp detta''. Det kändes som om han var helt neutral, varken sur eller glad. Men samtidigt: När vi träffades innan han tog sin tilltugg, så var han glad och kramade mig. Hur kan man ändra känsla så snabbt? Eller störde jag honom?

Vad är han för typ? Jag får en uppfattning att han är extrovert, eller att jag VET att han är extrovert. Men vad jag har märkt, så tar han det han vill ha och går alltid ut till balkongen för sig själv och äter där.

Bortsett ifrån när vi grillar, för då kan han äta korv med bröd och vara social. Har väl kanske hänt någon gång där han klivit åt sidan med sin korv med bröd (Jag vet egentligen inte..)

Men under kvällen, så tyckte jag att det gick lite upp och ner. Kändes både neutralt. JAG tycker han ger mig mixade signaler. Tycker han om mig eller inte?!

Han kollade även på mig och vi fick ögonkontakt, tills jag vände bort blicken. Jag vet inte varför han tittade på mig. Men han kanske är kär?!

Varför är han då neutral.

Det är en mycket go kille. Men jag vill bara kunna läsa hans tankar och veta vad han tycker om mig. Ibland när vi talar med grupp med vänner i en ''ring'', så tittar han mest på mig och pratar. Det är andra saker som fått mig att tänka att han gillar mig. I början tyckte jag att allt var tydligt, men sen har det bara varit mer otydligare.

Är det kanske också mitt fel? I början skrev han mycket. Men dumma mig som tyckte det var smart att skriva ''kompis'' m.m till honom och säga saker så som: ''Du är en sådan bra vän''. m.m. Så kanske han trodde att jag inte är intresserad och bara ser honom som vän? Min idé var mest för att jag inte ville skrämma iväg honom i början, om det nu är som så att han inte har känslor för mig. Men nu när jag tänker efter, så gav han nog tydliga signaler och jag kanske förstörde allt, medan att markera ordet ''kompis'' i nästan varje mening på messenger. ''Vi ses, kompis'' skrev jag bland annat återkommande, när vi väl chattade och bestämde in träff. Jag tyckte jag var smart då. Jag ville ju bara inte skrämma iväg honom.

Jag vet inte vad jag kan skriva mer egentligen..Jag är mest ledsen just nu och därför skriver jag lite hur som...

• Svar på tråden Kan jag få hjälp med att analysera honom?
  • Anonym (Annie)

Tror tyvärr du hade vetat om han gillade dig. Det märks när en kille gör det. Han skriver, ringer, försöker träffas själva. Man kan inte missa.

Anonym (Annie) skrev 2021-06-02 22:44:29 följande:

Tror tyvärr du hade vetat om han gillade dig. Det märks när en kille gör det. Han skriver, ringer, försöker träffas själva. Man kan inte missa.

Han skrev mycket i början? :(
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Hjälp mig snälla!) skrev 2021-06-02 22:46:06 följande:
    Jahupp det var då det. Känslor kan gå över, och det har de gjort för hans del.
    Anonym (Anonym 666) skrev 2021-06-02 22:50:36 följande:
    Jahupp det var då det. Känslor kan gå över, och det har de gjort för hans del.
    Nej!
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Hjälp mig snälla!) skrev 2021-06-02 22:46:06 följande:

Alla killar som varit intresserade av mig har sagt det till mig. Det brukar liksom inte vara svårt att förstå när en kille är intresserad. Du får väl fråga rakt ut?
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Hjälp mig snälla!) skrev 2021-06-02 22:54:22 följande:
    Nej!
    Jo ts, det är väldigt tydligt när en kille slutar hålla kontakten och hur lite intresse han visar när ni ses. Inse, det är du som vill en massa här, han har gått vidare.
    Anonym (Qwert) skrev 2021-06-02 23:05:05 följande:

Han är inte intresserad. Han tycker säkert om dig, men ville han något mer skulle du veta det.

Felen du har gjort är att du i din rädsla för att vara för på har varit helt passiv. Varit övertydlig med att du ser honom som kompis. Eller hur skulle du tänka om en kille du var intresserad av skrev Du är en bra vän, vi ses kompis.

Har du tagit några initiativ så han vet att du är intresserad?

Tankeläsning är en värdelös metod som inte funkar metod. För nu sitter du ju där med tusen frågor... Han borde veta vad du vill tycker du, men du kan ju inte läsa honom heller uppenbarligen.

Tycker du ska sluta behandla honom som bomull, livrädd att vara i vägen. Sånt vinner man ingenting på. Steppa upp nästa gång du blir intresserad av någon, sluta tassa runt och be om ursäkt.

Minns en tidigare tråd här på fl, en tjej som likt dej trånade och tyckte att han borde fatta att hon var intresserad trots att hon knappt vågade prata med honom. Sen på en fest kom någon annan och snodde honom som hon uttryckte det. Någon som helt fräckt stötte på honom och var tydlig med vad hon ville, och dom gick hem tillsammans. Hur kunde han undrade hon.

Vill man någonting måste man visa det!!!

Nu tror jag han tappat det intresse han kanske först hade för dig, annars skulle han vara mer på.

Det är jag som är den personen du talar om. Den festen och den överdramatiseringen gjorde jag. Jag var ju trots allt inte ihop med honom. Men han vart inte heller ihop med henne. Han kan ju ändå ha känslor för mig fast han kanske hade en ONS med någon?

Något i mig säger fortfarande att han har känslor för mig. Men jag tycker dock att han ger mig mixade signaler.

Jag börjar tippa på om det är mitt fel som tog död på konversationen över nätet. Borde nog inte skrivit så mycket ''kompis'' till honom. Jag tyckte jag var smart då, då jag inte ville vara för på, precis så som du skriver.

Men att vi inte chattar så mycket är inte hela världen. Vi pratar ju när vi ses i grupp. Han är en härlig människa!

Men okej! Låt oss säga att han har pytteliten känslor kvar, hur kan jag för att ''fånga'' upp honom? :)

• Anonym (Nej)

Han verkar verkligen inte intresserad ts. Du kan inte "fånga upp" honom. Det bästa du kan göra är att släppa det nu.

Anonym (Qwert) skrev 2021-06-02 23:43:35 följande:

Ha, var det du... där ser man.

Då har det inte hänt mycket sedan dess alltså. Du tassar runt och är  rädd att störa.

Inte konstigt att han slutat höra av sig, vad finns det att vara nyfiken på liksom? Någon som aldrig hör av sig, inte bjuder in, som kallar en kompis, som ursäktar sig, som glider undan...

Han ska våga närma sig trots allt detta, men inte du? Han ska dessutom bli ännu mera nyfiken på någon som är jättetydlig med att skriva kompis i varannan mening?

Vill du något så hör av dig och bjud in till konversation, håll igång konversationen, och boka in en träff! Så det händer nåt.

Då märker du om han är på eller av.

Det där med att jag är ''rädd'' för att störa handlar mest om att jag vill inte vara på mot någon som KANSKE inte har känslor. Dock tycker jag att det känns som om han har känslor kvar, bara att han inte är lika mycket tydligt med det. Det är liksom förs nu, när jag tänker tillbaka och reagerat på hur tydlig han faktiskt var med sina signaler tidigare. NU är jag bara osäker.

Det där om att jag skrev kompis, var mest för att jag förut var osäker på om han tyckte om mig mer som än vän. Jag vill inte skrämma iväg honom, när man hade sådan fin kontakt.

Jag hör ju av mig hela tiden. Senaste gången vi sågs, så var han ju upptagen med sin pizza slice. Det kändes som om jag störde honom och jag gick undan och hoppades på att han skulle komma till mig. Men då vart han social med sina killkompisar. Sedan tog han en massa tilltugg på sin tallrik och gick till balkongen. Jag uppfattade som om han ville sitta själv, så jag gick inte dit då.

Men under kvällen pratade vi lite smått trots allt.

En klar minne som suttit fast, är att han tittade på mig när jag hade min blick någon annanstans. När jag vände mot honom, så fick vi ögonkontakt. Dock sa ingen av oss någonting. Han var neutral och jag sa ingenting.

Vad kan den blicken betyda?

Det är en händelse som jag har tänkt på mycket och som mest och tänkt mycket positiva tankar att det kanske är tecken på att han har känslor kvar, men numera inte vågat göra så mycket som har tidigare gjort?

Kan någon analysera blicken?

Jag hade min rygg mot honom. När jag vände mig om, så hade han nog tittat på mig redan när jag var vänd emot honom. Men som sagt, när jag vände mig mot honom, så fick vi ögonkontakt i några sekunder. Det kändes dock längre.

Han log inte, jag önska dock att jag gjorde det. Men kunde mest just då tänka på varför han tittade. Jag undrar fortfarande vad blicken betyder. Men är mes glad, för efter att jag funderat en stund så känns det mer troligt att han har känslor för mig fortfarande. INTE ATT HAN TAPPAT INTRESSE, som tydligen verkar kunna tolkas i min TS.

Jag kan dock hålla med om att det kan bli en sådan signal, med tanken på att han inte skriva så mycket på Messenger m.m. Men jag tycker att jag får känningar av att han har känslor för mig för ''små'' saker.

Vad kan blicken betyda, gott folk? Solig
Svar på tråden Kan jag få hjälp med att analysera honom?