Forum Kroppsligt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Värktabletter efter vaccination?

    Fre 4 jun 07:00 Läst 0 gånger Totalt 3 svar
    Anonym (Carro­)
    Visa endast
    Fre 4 jun 07:00

    Tog min andra spruta igår mot covid och har idag fått feber och värk i kroppen, får man ta Alvedon ex eller är det en dålig idé? Kan det minska effekten?

  • Anonym (J)
    Visa endast
    Fre 4 jun 07:19 #1

    Man tror det kan minska effekten, så ta bara om du måste. Det kommer gå över inom något dygn.

  • Anonym (Suck)
    Visa endast
    Fre 4 jun 07:55 #2

    Du får men behöver antagligen inte. Om du har stora besvär är det klart att du ska ta en tablett men det kommer gå över snart annars. Men nej, det kommer inte ha en negativ inverkan på vaccinets verkan..... Alvedon är fullständigt ofarligt.

  • Anonym (J)
    Visa endast
    Fre 4 jun 09:03 #3
    Anonym (Suck) skrev 2021-06-04 07:55:54 följande:

    Du får men behöver antagligen inte. Om du har stora besvär är det klart att du ska ta en tablett men det kommer gå över snart annars. Men nej, det kommer inte ha en negativ inverkan på vaccinets verkan..... Alvedon är fullständigt ofarligt.


    Det finns inga studier som tittar på ev minskat antikroppssvar vid paracetamol efter covid-vaccin, men man har sett att det kan ge lägre nivåer av antikroppar efter vaccin mot pneumokocker, hemophilus influenzae, difteri, stelkramp och kikhosta. Det kanske inte är kliniskt relevant, men känns onödigt att ta febernedsättande om man inte mår väldigt dåligt av febern.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll