Forum Hus - Hus & hem
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Måla om ca 120 kvadratmeter?

Fre 4 jun 21:38 Läst 0 gånger Totalt 4 svar
    Fre 4 jun 21:38

Någon som har något slags hum om hur mycket det kan kosta att måla om (på tapeter) med hjälp av hantverkare? Det gäller i alla fall 120 kvadratmeter, kanske mindre. Osäker.

Ja, jag vet att jag ska ta in hantverkare för offert. Men jag vill veta nu och jag har inte tillgång till boendet ännu. Så jag försöker lägga någon slags budget.

Snälla, inga glädjekalkyler.

Glad

• Anonym (ddr)
    Visa endast
    Fre 4 jun 21:44 #1

Ta in offerter från målare. Räkna med att målningen går snabbare än tapetseringen. Men 120 kvadrat målning och tapeter exkluderat målning av tak inklusive allt material, så är du säkert upp i en 60-80kkr efter rot. 

• Fre 4 jun 21:54 #2

Skulle det vara så pass bra skulle jag bli glad. Jag är rädd för summor som 100-130, eller kanske mer.

• Lör 5 jun 23:55 #3

En fråga: varför målar du inte om själv? Måla kan man göra själv; det är bättre att spara pengarna till renoveringar som kräver hantverkskunnande.

• Anonym (90)
    Visa endast
    Sön 6 jun 06:51 #4

Bor i en lägenhet på 125 kvm. Ca 90 av dem kommer att tapetseras och taken ska målas. Hela arbetet samt materialet för tak kommer kosta 35.000. Sedan tillkommer tapetkostnaden på omkring 15.000.

Ger dig en fingervisning i alla fall!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll