• Fri 4 Jun 2021 23:34
    419 visningar
    2 svar
    2
    419

    Någon mer utan planer i sommar?

    Sommarsemestern hägrar och nedräkningen har börjat!
    Ska bli skönt att bara vara ledig och slappa.

    Men, kan ju vara kul att ha något inplanerat också, vilket jag inte har!

    Har en särbo som inte kommer att kunna vara ledig så mycket i sommar.
    Har två utflugna barn som lever egna liv (även om jag såklart kommer att träffa dem i sommar, men ändå).

    Är ledig 5 veckor! Vad ska man hitta på?

    Bor i södra dalarna. 

  • Svar på tråden Någon mer utan planer i sommar?
  • Kusine­n
    Sat 5 Jun 2021 06:08
    #1

    Jag har hellee inte något inplanerat, det beror på pandemin. Jag har varit väldigt noga med att inte göra saker där man träffar nytt folk vilket ju gör semesterplaner svårare.

    Så för mig blir det nog bara rena naturaktiviteter i närheten. Jag vet inte hur mycket vaccination jag hinner få i sommar heller och vad aom är ok att göra om man har fått ena sprutan. Får kolla upp det mer när det blir aktuellt.

    Kan det inte finnas en del utomhusguidningar i södra Dalarna? Hur är det i fjällområdena i norra Värmland och Dalarna, funkar det att hålla avstånd där? Vistt finns det väl många fina mountainbikestråk i Dalarna? Kanske något att testa. Paddla kajak? Bo i tält?

    Jag tycker själv att det är svårt så har inga jättebra tips.

  • Sat 5 Jun 2021 11:22
    #2

    Det enda vi bokat är en tur till en nöjespark. Tänkte mig skogsturer och andra utflykter över dagen. Cykelturer. Bada i skogssjöar.

    Just Dalarna har jag inte så stor erfarenhet av så jag vet inte riktigt vad som erbjuds där.

Svar på tråden Någon mer utan planer i sommar?