• JagGillarTomater

    Överraska partner att jag är gravid

    Hej!

    Det finns ju redan gamla trådar här på FL om hur man ska överraska sin partner att man har fått plus på stickan. Men de är som sagt flera år gamla.

    Så, har ni funderat ut hur ni ska överraska partnern, på vilket sätt?

    Hur gick ni tillväga när det väl var dags?

    Jag har tankar om:

    2 pilar på vita ballonger i hallen till sovrummet

    +

    Skobox på sängen med ett gosedjur ovanför boxen som håller ett papper med orden "Lyft upp mig" + testet i + 2 onesies (I love Dad och I love Mum) + prasselpapper + 2 påsar med minimuffins, som är hans favorit.

    Meeeen, jag kommer nog inte kunna hålla masken och genomföra överraskningen så kommer säkert med glädjeskutt springa ut från badrummet till honom med stickan i handen, mysigt det med.

  • Svar på tråden Överraska partner att jag är gravid
  • Anonym (Ö)

    Slå in graviditetstestet i ett paket och ge honom?

  • Anonym (Hmm)

    Ta en kul selfie som utan text avslöjar att du är gravid, skicka när han är på jobbet ;)

  • PrincessDalia

    Jag kanske är negativ men har alltid känt att det är rätt stor risk för missfall typ vecka 3 vecka eller 4 när man kollar med test så har inte vågat fira för mycket innan typ vecka 6 till 8 när det känns lite mer säkert.

  • Anonym (Hmm)
    PrincessDalia skrev 2021-06-18 09:59:08 följande:

    Jag kanske är negativ men har alltid känt att det är rätt stor risk för missfall typ vecka 3 vecka eller 4 när man kollar med test så har inte vågat fira för mycket innan typ vecka 6 till 8 när det känns lite mer säkert.


    Många mf sker runt v 9, det är först efter v 12 man brukar säga att risken har minskat. Just därför man också borde vänta med att berätta för sina närmaste att man är gravid.
Svar på tråden Överraska partner att jag är gravid