• Anonym (DollyParton)

Krymper verkligen brösten efter graviditet?

Är i v 22 och kroppen känns bra, förutom att bröstens storlek formligen har exploderat. Känner inte igen mig själv, det är svårt att hitta bra BH, det är tungt och obekvämt. Ska verkligen brösten växa såhär mycket såhär tidigt?

Känner mig också lite brydd över formen; har alltid haft lite större bröst naturligt, och lite ?hängigare? men det känns nu som de antingen kommer bli så tunga att de kommer paja axlar och rygg eller extremhängiga och ge exem under efteråt.

Någon som känner igen sig? Hur blev det för er? Är rätt aktiv i vardagen normalt och tunga stora bröst kommer ge problem vid rörelse, villet inte känns så kul.

Älskar kroppen i övrigt och älskar känslan av att vara gravid, men märker av att brösten kommer ge mig problem...

• Svar på tråden Krymper verkligen brösten efter graviditet?
  • Anonym (Bill)

Mina eeeexploderade under graviditeterna. 1 år efter sista barnet hade jag gått ner all vikt och blev vältränad som sjutton. Brösten blev som taxöron av lös hud. Var en miljon gånger mer nöjd innan graviditeterna trots att de var små. Valde att operera mig faktiskt, nu älskar jag dem igen. När de var taxöron av hud så ville jag helst inte att min man skulle ta i dem, frös till varje gång,.

• Anonym (Ee)

Ja, det gör dom - när du slutat amma eller om du inte ammar, när produktionen försvunnit. Kvar blir två hängiga saker som inte ser mycket ut för världen. Men sånt är livet.

• Anonym (DollyParton)
    Anonym (Bill) skrev 2021-06-06 10:10:25 följande:

Mina eeeexploderade under graviditeterna. 1 år efter sista barnet hade jag gått ner all vikt och blev vältränad som sjutton. Brösten blev som taxöron av lös hud. Var en miljon gånger mer nöjd innan graviditeterna trots att de var små. Valde att operera mig faktiskt, nu älskar jag dem igen. När de var taxöron av hud så ville jag helst inte att min man skulle ta i dem, frös till varje gång,.

Ja, funderar faktiskt på operation när jag är klar med barnalstrande . Delvis för det estetiska, även om det känns som ren fåfänga, men delvis också för problem med eksem och svamp under dem eftersom jag tränar mycket normalt och det blir varmt och svettigt. Får se hur jag gör, vill egentligen inte göra skönhetsoperationer men det känns som något som kommer påverka mig väldigt både utseendemässigt och funktionsmässigt.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Ee) skrev 2021-06-06 10:17:10 följande:

Ja, det gör dom - när du slutat amma eller om du inte ammar, när produktionen försvunnit. Kvar blir två hängiga saker som inte ser mycket ut för världen. Men sånt är livet.

Det är ju högst individuellt!

Mina förändrades inte alls mycket efter 2 graviditeter. Har lite bristningar på undersidan av dem men det syns ju bara om någon skulle titta exakt där. Jag har B-kupa. Fick ha C-kupa ett litet tag men kunde enkelt återgå till mina gamla BH-ar sen och brösten var som sagt ungefär som innan. Varken hängiga eller "tunna", som ja förstår en del upplever att de blir. Nu när jag är över 50 hänger de något litet, men inte mycket nu heller. 

TS, tycker inte du ska oroa dig nu innan, du får helt enkelt se vad som sker med just dina bröst. 
  • Anonym (DollyParton)
    Anonym (ooo) skrev 2021-06-06 10:28:54 följande:

Det är ju högst individuellt!

Mina förändrades inte alls mycket efter 2 graviditeter. Har lite bristningar på undersidan av dem men det syns ju bara om någon skulle titta exakt där. Jag har B-kupa. Fick ha C-kupa ett litet tag men kunde enkelt återgå till mina gamla BH-ar sen och brösten var som sagt ungefär som innan. Varken hängiga eller "tunna", som ja förstår en del upplever att de blir. Nu när jag är över 50 hänger de något litet, men inte mycket nu heller. 

TS, tycker inte du ska oroa dig nu innan, du får helt enkelt se vad som sker med just dina bröst. 

Tack. Känner bara en oro eftersom jag redan innan hade lite större hängigare bröst (D-kupa) och redan de har varit i vägen vid träning. Får se vad det blir, är ju tacksam att kroppen kommer använda dem för mat till mitt barn men räds lite för hur det kommer se ut efter.
  • Anonym (Mamma)

Mina blev större med första barnet, och de är idag större än vad de var innan graviditeten, så visst har de växt.

De är dock fortfarande fina trots graviditet och 2 års amning, så inga "tomma taxöron", däremot var de självklart finare innan då de hänger lite nu.

• Anonym (Nej)

Nej, men de går från fasta till taxören.

• Anonym (DollyParton)
    Anonym (Nej) skrev 2021-06-06 10:50:01 följande:

Nej, men de går från fasta till taxören.

Tja, alla av oss har ju inte fasta bröst innan...
  • Anonym (Tova)

Mina bröst var exakt likadana under hela graviditeten, både vad gäller storlek och utseende. Nu, ett år senare ser de ut som halvt utpysta ballonger... De hänger och slänger och är rynkiga. Graviditeten förändrar bröstens inre struktur.

• Anonym (Bill)
    Anonym (DollyParton) skrev 2021-06-06 10:28:23 följande:

Ja, funderar faktiskt på operation när jag är klar med barnalstrande . Delvis för det estetiska, även om det känns som ren fåfänga, men delvis också för problem med eksem och svamp under dem eftersom jag tränar mycket normalt och det blir varmt och svettigt. Får se hur jag gör, vill egentligen inte göra skönhetsoperationer men det känns som något som kommer påverka mig väldigt både utseendemässigt och funktionsmässigt.

Hade helst också sluppit men ångrar det verkligen inte. Lovade mig själv, om jag är vältränad och inte nöjd med brösten så ska jag operera mig. Ju mer tränad jag blev, ju fulare blev de. Ville ha ett naturligt resultat och naken så ser man att de inte är äkta, men med kläder så anar nog ingen förutom ett extremt tränat öga och beroende på kläder. Jag hade inte ruinerat mig för ett par bröst men är pengarna en ickefråga så är det lätt värt för att få trivas fullt ut med sin kropp.
  • Anonym (Jag)

Ammat drygt 3 år totalt och kvar kommer vara typ tomma påsar. Avvaktar med att köpa nya bh:ar tills jag slutat amma och vet var jag hamnar. En bra bh som lyfter kan ju göra susen. 

• Anonym (Fyra)

Jag har fött fyra barn och ammat allihop. Brösten blev större under graviditeterna och återgick nästan till den storlek de hade innan amningen sen. Inga taxöron här, fina och fylliga fortfarande (är 38 år och yngsta barnet är 4 år).

Svar på tråden Krymper verkligen brösten efter graviditet?