• Snövit123123

    Hjälp, jag tror min pojkvän är transexuell

    Hej alla. Jag har ett problem gällande min pojkvän. Vi har varit tillsammans i snart över 3 år och han har under den senaste tiden betett sig mer och mer feminint. Det är ju självklart okej att en man har feminina drag, men det har hänt och utvecklats på så kort tid.. När vi träffades så var han mycket ?manligare? i jämförelse med mina tidigare partners och det uppskattade jag verkligen, det var en grov man jag var ute efter.

    ?Problemet? började för lite mindre än ett halvår sedan då vi tillsammans såg på filmen ?The Danish Girl?. Han blev både under och efter filmen väldigt upphetsad och jag tänkte bara att det var pågrund av mig, men nu tror jag på en annan verklighet...

    Bara efter några veckor efter att vi såg filmen ville han gärna testa mina strumpbyxor, kjolar och underkläder mm. Jag var självklart väldigt accepterande i detta och lät honom testa mina kläder. Efter detta märkte jag att hans humör blev sämre, nästintill ledsen och beteendet avtog i nån vecka, men strax inpå ville han gå runt en hel dag i mina kläder, och senare även sova i mina pjamasar.

    I nuläget har det blivit normalt att han går runt i damtrosor och andra kläder som han köpt själv som passar honom bättre. Jag är självklart fortfarande kär i honom, dock så har kärlekslivet inte varit bra då varken jag eller han blir upphetsade på varandra längre..

    Nu är frågan, vad tycker ni jag skall göra? Hur skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Hjälp, jag tror min pojkvän är transexuell
  • Guldnovan

    Prata med varandra. Attraheras ni inte längre av varandra så kanske ni ska fundera på om det är dags att bryta.

    Att han kanske är transa ser inte jag som problem. Däremot känns ett förhållande utan attraktion inte optimalt.

Svar på tråden Hjälp, jag tror min pojkvän är transexuell