• Anonym (Svårt)

Känner mig ensam

Tycker det är svårt att vänja mig vid mitt nya liv fast det snart är ett år sen jag separerade. Mina barnveckor är det fullt ös och har barnen som sällskap och ofta träffar vi någon kompis med barn eller barnens kusiner på helgen. Även om vi bara slappar helgen och går till lekplatsen eller så är vi ändå så möra efter veckan att det känns bra, mysigt och helt okej.

Sen kommer barnfria veckan. I början planerade jag in massor, gick på Tinder-dejter, hörde av mig till gamla bekanta bara för att inte sitta hemma "ensam". Men det var kul ett litet tag och nu känner jag att jag blivit en soffpotatis. Jobbar ju såklart men har inte så många vänner där jag bor nu och de jag har lever med sambo/man och barn och jag vill liksom inte tränga mig på bara för jag separerat. I början vet jag att jag kunde sitta och gråta när barnen inte var hos mig och kände mig ensam, sen under en period tyckte jag det var ganska skönt att vara själv. Nu är jag där igen. Känner mig ensam och ledsen. Vill ha kärlek i mitt liv och dela mitt liv med någon men känns så avlägset nu...tycker inte alls singellivet är kul eller givande och gillar inte att avverka en massa dejter...vill heller inte ut och röja mer, känner det blivit alldeles för mycket av den varan som faktiskt ökat min ångest. Vill leva ett tryggt liv med min kärlek och mina barn.

Någon mer i samma sits som behöver prata av sig?

• Svar på tråden Känner mig ensam
  • Anonym (Tanten)

Kan känna igen mig i det. Men åren går och jag har tröttnat på tinder och att inte lyckas hitta kärleken igen. Det bryter bara ner mig när man väl träffar någon man klickar med men det ändå inte blir något. Så försöker aktivera mig med och träna och gå långpromenader för att inte fastna för mkt i soffan framför tvn.

Sen jobbar jag aktivt i perioder på att bli bättre på att hitta nya vänner som är i samma livssituation och hitta på saker med. Men det trista är att de singelvänner jag har sällan har råd med att äta ute och sånt som jag gärna skulle göra mer av.

• Lindan40

Jag längtar också efter någon att dela livet med. Jag har ett bra jobb, två fina tonåringar på heltid, bor bra och har möjlighet att ha både hundar och häst. Men kärleken är saknad och jag orkar inte chatta och dejta. Så sjukt trött på att lägga energi på det!

• Anonym (Skild)

Ett år är ganska kort tid. Har du något fritidsintresse du kan ta upp? Någon sport eller hobby? Jag tänker att man behöver tid för att landa (några år?) och finna harmonin i sig själv efter en så stor livsomställning. Gör sånt du mår bra av helt enkelt.

Svar på tråden Känner mig ensam