• Lexikon

HUR ta ÄL-test???

Alltså, jag har läst beskrivningen och förstår den. Men att hålla mig 4 h från att kissa någonstans kl 10-20 känns omöjligt. Kissar minst var 2:e h dagtid, längre går inte. Sover dock hela natten utan att behöva gå upp, och då kan det gå 12 h mellan. Men dagtid funkar inte.

hur har ni gjort som tar ÄL-test? När på dagen? Låter bli att dricka från lunch till kvällen? Vad är det för knep jag missar?

HUR ska jag göra??

• Svar på tråden HUR ta ÄL-test???
  • Anonym (H)

Jag skulle säga att du behöver öva upp din blåsa om du bara kan hålla dig i två timmar

• Anonym (Två h räcker)

Jag brukar inte vänta fyra timmar dom gångerna jag har testat, då har det räckt med två. Men om jag vill ta testet en speciell tid på dagen så ser jag till att kissa två timmar innan och ser till att inte dricka så mycket under dom timmarna. Sen om jag bara kan hålla mig två timmar så tar jag det då annars väntar jag ytterligare en till två timmar. Så med andra ord så funkar det om man håller sig från två timmar och uppåt. Jag har inte märkt någon skillnad på om man bara hållit mig två timmar eller fler än så.

• Lexikon
    Anonym (Två h räcker) skrev 2021-06-07 23:03:16 följande:

Jag brukar inte vänta fyra timmar dom gångerna jag har testat, då har det räckt med två. Men om jag vill ta testet en speciell tid på dagen så ser jag till att kissa två timmar innan och ser till att inte dricka så mycket under dom timmarna. Sen om jag bara kan hålla mig två timmar så tar jag det då annars väntar jag ytterligare en till två timmar. Så med andra ord så funkar det om man håller sig från två timmar och uppåt. Jag har inte märkt någon skillnad på om man bara hållit mig två timmar eller fler än så.

Puh, det låter ju lovande. Tack!
Svar på tråden HUR ta ÄL-test???