• Anonym (Rumpa­n)
    Tue 8 Jun 2021 21:16
    1199 visningar
    8 svar
    8
    1199

    Känns konstigt i rumpan....

    Så pinsamt men har en konstig känsla i rumpan. Vet inte ens hur jag ska beskriva den. Men precis vid hålet så känns det ibland som art något rör sig. Eller typ som att man har lite bajs som vill komma ut. Men ändå när jag försöker bajsa så kommer inget. När det känns har jag försökt känna efter men det är liksom inget där men känslan är sån ändå. Jag tror jag har hemorrojder i rumpan efter förlossningen för ibland så kommer det blod. Kanske har något med dem att göra.

    Någon som har nåt tips ?

  • Svar på tråden Känns konstigt i rumpan....
  • Anonym (Binne­kemask­)
    Tue 8 Jun 2021 21:27
    #1

    Låter som en parasit, typ binnekemask. Käkar du mycket sötvattensfisk?

  • Anonym (Rumpa­n) Trådstartaren
    Tue 8 Jun 2021 21:34
    #2

    Nej det kan jag inte påstå att jag gör. Men brukar det inte klia i rumpan då. Har läst att det kittlar massor och det gör det inte på mig.

  • Anonym (Rumpa­n) Trådstartaren
    Tue 8 Jun 2021 21:42
    #3

    Kan man testa att köra en kur mot binnikemask även om man inte är helt hundra på att det är det?

  • Anonym (Tror det)
    Tue 8 Jun 2021 21:57
    #4
    Anonym (Rumpan) skrev 2021-06-08 21:42:36 följande:

    Kan man testa att köra en kur mot binnikemask även om man inte är helt hundra på att det är det?


    Jag tror det, det som maskarna dör av är ett färgämne, så det är inget farligt liksom. Jag gjorde det en gång pga att jag alltid är så hungrig, även fast att läkarbesök inte visade mask eller nåt, så körde jag en kur ändå. 
  • Anonym (Rumpa­n) Trådstartaren
    Tue 8 Jun 2021 22:02
    #5

    Då ska jag gå å köpa ett sånt paket imån och testa. Hjälper inte det får jag väl kolla med dn läkare.

  • Anonym (Fia)
    Tue 8 Jun 2021 22:04
    #6

    Gå till vårdcentralen i stället chansa med maskmedel. Känsla av att behöva gå på toa men att det inte kommer något kan vara inre hemorrojder men också något mer allvarligt. Bättre att kolla upp en gång för mycket än för lite.

  • Anonym (V.C)
    Tue 8 Jun 2021 22:32
    #7

    Det är oerhört osannolikt att du skulle ha binnikemask. Hemorrojder är troligt, men en tripp till V.c för säker diagnos att rekommendera.

    www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/bakterier-virus-parasiter-och-mogelsvampar1/parasiter/diphyllobothrium

  • Anonym (Ja me)
    Tue 8 Jun 2021 22:43
    #8

    Säkert hemorrojder du har. Finns salva på apoteket så testa smörja med det om du inte vill gå till hc. Funkar det inte så sök hjälp

Svar på tråden Känns konstigt i rumpan....