• lilafjäder

    Letrozol 2021 - följa varandras resa

    Hej! 
    Har precis varit på vul cd12 med en konstaterad äggblåsa på 14. Ska ta Ovitrelle på lördag.
    Någon annan som också äter letrozol och tar ovitrelle just nu och vill följas åt? Glad

  • Svar på tråden Letrozol 2021 - följa varandras resa
  • Arezo89
    lilafjäder skrev 2021-06-09 12:47:43 följande:

    Hej! 
    Har precis varit på vul cd12 med en konstaterad äggblåsa på 14. Ska ta Ovitrelle på lördag.
    Någon annan som också äter letrozol och tar ovitrelle just nu och vill följas åt? Glad


    Hej! Jag vill gärna följas åt. Glad Jag har just tagit min första Letrozol-kur (dock inte ovitrelle) och är på cd 10. Imorgon ska jag på VUL och är väldigt förväntansfull. Vad roligt att de konstaterade en äggblåsa! Jag ville ha ovitrelle men min gyn sa att de vill se om jag svarar på Letrozol först. 
  • lilafjäder
    Arezo89 skrev 2021-06-09 23:23:09 följande:

    Hej! Jag vill gärna följas åt.  Jag har just tagit min första Letrozol-kur (dock inte ovitrelle) och är på cd 10. Imorgon ska jag på VUL och är väldigt förväntansfull. Vad roligt att de konstaterade en äggblåsa! Jag ville ha ovitrelle men min gyn sa att de vill se om jag svarar på Letrozol först. 


    Åh vad kul! Hur har det gått? ???? det var samma för mig. Men jag stod på mig och sa att jag ville ha Ovitrelle för att vara säker på att faktiskt få ägglossning. Enligt min gyn fanns inga nackdelar med att ta ovitrelle.. Men det verkar skilja mycket i tillvägagångssätt beroende på vem man går hos konstigt nog! ????

    Jag tog i alla fall min spruta i lördags klockan 9 och vi har "rullat runt i sänghalmen" ???? dels i torsdagskväll och sen i lördags eftermiddag och idag söndag på kvällen.
  • Arezo89
    lilafjäder skrev 2021-06-13 22:56:38 följande:
    Åh vad kul! Hur har det gått? ???? det var samma för mig. Men jag stod på mig och sa att jag ville ha Ovitrelle för att vara säker på att faktiskt få ägglossning. Enligt min gyn fanns inga nackdelar med att ta ovitrelle.. Men det verkar skilja mycket i tillvägagångssätt beroende på vem man går hos konstigt nog! ????

    Jag tog i alla fall min spruta i lördags klockan 9 och vi har "rullat runt i sänghalmen" ???? dels i torsdagskväll och sen i lördags eftermiddag och idag söndag på kvällen.
    Vad bra att du stod på dig! Det verkar ju verkligen inte vara nån nackdel utan då vet man ju säkert att ägget kommer släppa och när man ska ligga i hehe.. Jag ska också diskutera det med min gyn igen men på vul cd 11 hade inget hänt så jag ska på vul igen imorgon på cd18. Antingen ägglossar jag sent eller så kommer jag behöva dubbeldos.. Hoppas ändå att nåt har hänt under veckan men vill inte bli besviken så har liksom förberett mig mentalt på att dubbeldos kommer behövas..

    Håller tummarna för er!! Hur har du mått under Letrozol-kuren förresten? Och var det svårt att ta sprutan?
  • lilafjäder
    Arezo89 skrev 2021-06-16 22:20:13 följande:

    Vad bra att du stod på dig! Det verkar ju verkligen inte vara nån nackdel utan då vet man ju säkert att ägget kommer släppa och när man ska ligga i hehe.. Jag ska också diskutera det med min gyn igen men på vul cd 11 hade inget hänt så jag ska på vul igen imorgon på cd18. Antingen ägglossar jag sent eller så kommer jag behöva dubbeldos.. Hoppas ändå att nåt har hänt under veckan men vill inte bli besviken så har liksom förberett mig mentalt på att dubbeldos kommer behövas..

    Håller tummarna för er!! Hur har du mått under Letrozol-kuren förresten? Och var det svårt att ta sprutan?


    Ja precis så kände jag också. Men min allra första Letrozolkur fick inte jag heller spruta, då ville de se om bara Letrozol fungerade. Men det gjorde det inte, fick gå upp på dubbeldos. Jag har ingen egen mens heller så jag måste alltid börja med provera - förutom förra gången med ovitrelle, då fick jag mens.

    Har ätit dubbeldos 4 gånger. 1 gång tillbakabildades äggblåsan, 1 gång ägglossning med ovitrelle men inget plus :( och 1 gång hände ingenting. Så nu senaste dubbeldosen fick jag äta metformin och det växte på sig! :) Så nu hoppas jag på ett plus.

    Har mått sådär med Letrozol, får en fruktansvärd huvudvärk som sitter i. Blir trött och väldigt hungrig.

    Du då, märker du av något? Jag märkte inte så mycket symtom förrän jag tog dubbeldos.

    Sprutan känns inte, men jag var för feg att ta den på mig själv så min sambo fick göra injektionen i magen haha ????
  • DrFirre

    Hej! Är på tablett 2 av mitt första försök med letrozol. Äter cd 3-7 och har ultraljud nästa vecka på torsdag den 21a.

    Fick min pcos-diagnos när jag var runt 25 och är idag 32.

    Än så länge känner jag inte så mycket biverkningar, om något så känner jag mig lite lugnare :)

    Håller tummarna för oss allihopa!

Svar på tråden Letrozol 2021 - följa varandras resa