• Anonym (Vad göra?)

Efter första dejten hör han inte av sig?

Chattade med en kille ett tag och blev bjuden hem till honom.

Jag tackade ja och åkte hem till honom i måndags.

Jag brukar vara så tillbakadragen eftersom jag har råkat illa ut innan på dejter så jag är jätte försiktig. Så ja jag var ganska nervös, men jag tyckte ändå det gick bra.

Han var så mysig.

Vi drack ett glas och han närmade sig mig och vi började hångla. Vi hånglade i kanske 10 min. Han ville mer men jag sa att jag inte ligger på första dejten och har respekterade det fullt sa han.

Sen när det var dags att åka hem så sa han att vi måste ses igen. Att jag var så fin. Osv Osv.

Han kysste och kramade mig adjö.

Jag åkte hem och sen dess har det varit knäpptyst.

Inte ens tack för ikväll. Ingenting.

Och igår tisdags har det också varit tyst från hans sida.

Han kanske är lika blyg som jag och väntar på att jag ska höra av mig? Jag vet inte. Han sa dock innan jag åkte hem att han skulle höra av sig?

Vad hade ni gjort i min situation? Väntat? Eller tagit kontakt?

• Svar på tråden Efter första dejten hör han inte av sig?
  • Anonym (E)

Vänta. Är han intresserad så hör han av sig.

• Anonym (Kvinna)

Blyg verkar han verkligen inte vara eftersom han dels bjuder hem dig och dels börjar hångla med dig.

Det mest troliga är att han var ute efter sex men tappade intresset när du ville vänta.

Tycker att du kan höra av dig, tacka för senast och fråga när (inte OM) ni ska ses igen. Du har inget att förlora på det.

Är ni båda fullt vaccinerade?

• Anonym (Vad göra?)

Men om han är intresserad så hör väl han av sig?

Jag kanske inte var hans typ? Jag kanske var finare på bilderna än i verkligheten?

Själv tyckte jag att vi klickade ganska bra.

• Anonym (E)

Ja, är han intresserad så hör han av sig. Resten behöver du inte ens fundera på, det spelar ingen roll varför det inte passar honom annars.

• Anonym (Linn)

Modigt att du vågade åka hem till honom på första dejten. Det ska ju vara självklart egentligen, men få vågar det.

Som jag läser det så började ni hångla ganska snabbt och han ville mer. Risken är att han mest var ute efter det.

Men, jag tycker verkligen att du ska smsa honom och tacka för senast. Och så föreslår du en dag och ett klockslag för en ny dejt. Inget svävande: i helgen kanske.....? Utan var konkret. Då tycker jag att ni ska göra någon aktivitet tillsammans, bio, boule ute, gå på Grönan om ni bor i Stockholm osv.

Är han på direkt när du frågar så är ju det toppen. Om han inte vet, måste kolla, ska höra av sig senare... Så hade jag försökt att glömma bort honom.

• Anonym (L)

Är man intresserad så hör man av sig, förr eller senare, men jag tänker att du själv kan väl ta kontakt med honom? Han har redan tagit initiativ till saker, nu kanske det är din tur?

Varför vänta på honom? Det är omöjligt att säga varför han inte har hört av sig men det kan bero på att han avvaktar och vill att du ska höra av dig. Kanske tänker han att du inte är så intresserad, med tanke på att du själv inte har hört av dig. Det kan ju också vara så att han inte är intresserad längre, av någon anledning.

Ibland får man faktiskt svälja stoltheten och ta initiativ om man är intresserad, istället för att tro att andra ska springa efter en.

• Anonym (Har vi hört den förr?)

Den situationen du befinner dig i nu, är det absolut värsta och ovärdigaste med dejting, varför jag slutade tvärt. Blev så less på spelen och ghostandet och att sitta och vänta som idiot alternativt riskera vara för på och skrämma bort killarna!

Killar är otroligt lättskrämda och klarar ofta inte av att kvinnor visar intresse, äve om de inte erkänner detta. De kallnar för minsta lilla.

Efter ett antal års idogt praktiserande finns det bara en sak att göra. "Lev ditt liv och skit i killen".

Vill han träffa dig igen och är intresserad, så lär du få veta detta inom kort. Om han är av den blyga sorten som är rädd för att verka för på och lämnar det upp till dig så är han inget att ha kan jag säga.

Killar vill jaga och kan överhuvudtaget inte dölja eller motstå ett intresse för en kvinna om det väl infinner sig. De gör allt för att träffa henne igen. Har du inte hört något inom en till två veckor är han inte intresserad.

Ha som regel att ALLTID låta killarna höra av sig efter en dejt! Iallafall den första och till du är säker på att ¨de har känslor för dig.

• Anonym (L)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2021-06-09 14:12:38 följande:

Men om han är intresserad så hör väl han av sig?

Jag kanske inte var hans typ? Jag kanske var finare på bilderna än i verkligheten?

Själv tyckte jag att vi klickade ganska bra.

Ja men varför kan du själv inte höra av dig? Du är uppenbarligen intresserad så hör av dig då. Man kan inte gå runt och tro att alla ska springa efter en.

Du har ingenting att förlora på att höra av dig och föreslå en ny träff, då ser du ju hur han svarar på det och då lär du märka om han är intresserad eller ej. Blyg verkar han inte vara.
  • Anonym (adsfasdf)

He's just not that in to you. 

Troligen ville han bara ligga. Glöm honom. 

Du kan ju också höra av dig om det känns viktigt. Dröjer svar eller han verkar slingra sig, så släpp det. 

• Anonym (Vad göra?)
    Anonym (L) skrev 2021-06-09 14:18:12 följande:

Är man intresserad så hör man av sig, förr eller senare, men jag tänker att du själv kan väl ta kontakt med honom? Han har redan tagit initiativ till saker, nu kanske det är din tur?

Varför vänta på honom? Det är omöjligt att säga varför han inte har hört av sig men det kan bero på att han avvaktar och vill att du ska höra av dig. Kanske tänker han att du inte är så intresserad, med tanke på att du själv inte har hört av dig. Det kan ju också vara så att han inte är intresserad längre, av någon anledning.

Ibland får man faktiskt svälja stoltheten och ta initiativ om man är intresserad, istället för att tro att andra ska springa efter en.

Men jag vill skriva , vill dock inte vara för påträngande. Därför väntar jag på att han ska höra av sig.

Jag hoppas att jag inte sa något fel. Eller gjorde något fel så att han tappade intresset. Eller så väntar han på att jag ska höra av mig. Vad ska jag skriva i sådana fall?
Svar på tråden Efter första dejten hör han inte av sig?