• Anonym (Blåsfisken)

V 22 och massor av rörelse?!

Någon annan som känner igen sig? Är i v 22, typ halvvägs, och bebisen är svår att missa... Sparkar så det syns utanpå, far runt så det känns på olika håll i magen och är väldigt aktiv. Har också fått en STOR mage, ser ut som jag gått betydligt mer än knappa 22 hela v.

Hade jag inte gjort RUL och sett bara en bebis hade jag trott det var två som triggat varann så mycket som händer hela tiden och som jag ser ut. Och det är första (!) barnet, ska man inte vara mindre då??

• Svar på tråden V 22 och massor av rörelse?!
  • Anonym (2x2+1+1)

Det är olika, men det jag kan säga är att mina ensamma har varit mycket våldsammare än mina tvillingpar. Kanske för att de haft plats att yra runt som små tättingar.

• Anonym (Jag)

Vecka 21 och känner henne hela tiden, hon är knappt still haha. Syns dock inte utanpå (bara att det vibrerar) då jag har moderkakan i framvägg.. men det är ju olika beroende på. Inget onormalt.

• Anonym (Sonen ja)

Min ofödda som var likadan .Tydliga rörelser ofta och på nätterna .Han somnade först kl 08 på morgonen och då fick jag sova jag med!Härliga minnen idag.Fick lite sömn tidigare på natten tack och lov.

• Anonym (Jag 2)

Jag var påtagligt rund runt v.15 med första barnet. V.22 jättestor. Och hade en vilding i magen som gjorde att jag hoppade rakt upp ibland.  

• Anonym (Blåsfisken)
    Anonym (Jag 2) skrev 2021-06-09 21:54:56 följande:

Jag var påtagligt rund runt v.15 med första barnet. V.22 jättestor. Och hade en vilding i magen som gjorde att jag hoppade rakt upp ibland.  

Hur stor blev du till slut då? Fortsatte det i samma takt? :o
  • Anonym (Jag 2)
    Anonym (Blåsfisken) skrev 2021-06-09 22:03:42 följande:
    Hur stor blev du till slut då? Fortsatte det i samma takt? :o
    Jag låg konstant över sf-måttet. Vad slutade jag på...? Runt 110 cm.
Svar på tråden V 22 och massor av rörelse?!