• Anonym (Elefant)

Hatar föräldrar pga utseende

Jag hatar mina utstående öron & blev mobbad över det i lågstadiet och mellanstadiet. Kommer ihåg hur jag storgrät och bad mina föräldrar flera gånger i veckan om att få operera mina öron. Detta vädjandet började vid 7-8 års ålder och min mamma sa alltid att jag skulle ?växa i dom? och att jag skulle lära mig älska min kropp. Jag är snygg och älskar allt på min kropp FÖRUTOM mina äckliga öron som gjorde att jag blev så utsatt vid en ung ålder.

Nu är jag 20+ och pluggar på universitet och mår fortfarande extremt dåligt över mina öron. Jag kan inte ha uppsatt hår, keps eller hatt eftersom då sticker mina öron ut mer. Nu under pandemin har allting blivit ännu värre då jag jobbar med covid-vaccinationer och tvingas ha på mig mask varje dag. Masken gör så att mina öron sticker ut mer än normalt och jag hatar det.

Avskyr mina föräldrar ännu mer nu i vuxen ålder eftersom att jag kunde fått gratis öronplastik när jag var minderårig men så fort jag blev 18 år gammal så var jag automatiskt tvungen att gå till en privatklinik då det inte räknas som en missbildning. Priset för öronplastik ligger runt 40-50 000kr och eftersom jag studerar och måste kunna äta/betala räkningar osv så skulle det ta mig några år att spara ihop till ingreppet.

Jag orkar inte längre och letar nu efter en svensk hemsida där jag kan sälja nakenbilder och använda trosor m.m. eftersom det är det ända sättet jag kan tjäna ihop tillräckligt med pengar för ingreppet inom en resonabel tid. Jag skulle uppskatta alla tips ni skulle kunna ge mig angående hemsidor, är redan medveten om onlyfans men skulle vilja veta om det finns något mer.

• Svar på tråden Hatar föräldrar pga utseende
  • Anonym (mmm)

Beklagar att du mår dåligt TS, men HELA detta inlägg kokar alltså ner till att egentligen vill ha tips om sidor där du kan lägga ut bilder?
    Vet du, jag beklagar att din ekonomi är som den är, klart att du kan operera öronen nån gång om du vill, men du kan verkligen själv googla efter sidor, det finns massor! 

Och hata inte dina föräldrar. De har försökt göra det bästa de kunnat och det är logiskt att inte operera en massa på kroppen innan man vuxit färdigt. 

• Anonym (piggelina)

Jag förstår att detta är jobbigt, vad sorgligt att du är så missnöjd med något som ändå är ganska lätt att fixa. Du kan ägna en tanke åt min kompis som förblev oskuld till 35 för att han hade för trång förhud för att kunna ha sex- varje försök gjorde jätteont. Sånt tycker man kanske också att föräldrar borde kunna lösa innan man blir vuxen. Obestämd

Men kan inte dina föräldrar låna dig typ hälften då, och att du själv tar ett mindre lån på resten?
    40 000 är förvisso pengar men det är inte jättemycket pengar, om det är för att må bra och kunna njuta av sin studenttid, tycker jag.

Jag hoppas att det är med dig som det ofta är, att man själv är den som tänker mest på sina öron eller näsa men att andra faktiskt inte ser dem som man själv gör.

Min mamma har en knyck på näsan som är ärftlig i vår släkt, hon blev kallad för Häxan hela högstadiet och det är klart att det sätter spår. Själv fick jag glasögon redan i trean så när knycken började visa sig i mellanstadiet blev den gömd av mina glasögon och jag blev aldrig mobbad för min näsa- men jag har aldrig velat ha linser för då försvinner min "förklädnad".  Glad

Sätt ett sparmål, försök jobba extra, eller överväg vad ett lån skulle innebära.
    Du kommer att fixa detta.

• Anonym (N)

Du behöver riktiga problem i ditt liv. Känns väldigt ytlig.

• Anonym (piggelina)
    Anonym (mmm) skrev 2021-06-12 10:12:17 följande:

Beklagar att du mår dåligt TS, men HELA detta inlägg kokar alltså ner till att egentligen vill ha tips om sidor där du kan lägga ut bilder?
    Vet du, jag beklagar att din ekonomi är som den är, klart att du kan operera öronen nån gång om du vill, men du kan verkligen själv googla efter sidor, det finns massor! 

Och hata inte dina föräldrar. De har försökt göra det bästa de kunnat och det är logiskt att inte operera en massa på kroppen innan man vuxit färdigt. 

Öron fixas med fördel medan man är barn för då är det lättare att utföra och läka och det är verkligen ingen märklig operation, det kan inte jämföras med många andra ingrepp. 

Utstående öron opereras från 6-8 års ålder enligt Akademiska sjukhuset, kräver bara lokalbedövning och tar 30 minuter per öra. Så jag kan förstå TS att hon är arg över helt denna onödiga kostnad som hon nu behöver lösa.
  • Anonym (Me)

vet preciiiiiiis hur du mår! Jag tog till lite mer extrema metoder. Fick därav operation betald. Har du fast jobb? Då kan du låna till operationen.

• Anonym (Kleo)

Jag förstår att du är besviken på dina föräldrar, men inte att du avskyr dem. Som jag hörde någon säga: föräldrar är inte experter, de är bara vanliga människor som fått barn. Föräldrar vet och kan inte allt.

Men besviken på dem hade jag också varit i ditt fall. Öronoperationer av den typen är vad jag har förstått snabbt fixade rutingrejer, och som du själv skriver bekostas de av sjukvården på barn.

Jag har inga tips på sidor för att tjäna snabba pengar utan tänker att du under studietiden kanske ändå vill ha ett extrajobb närliggande det du studerar till. Då slår du flera flugor i en smäll: tjänar pengar, bygger upp din framtida pension och sgi och får viktig arbetslivserfarenhet.

Som någon skrev är det inte oändliga summor det handlar om. Har du jobb och är sparsam så kan du få ihop det. Och kanske fråga dina föräldrar om ett lån när du fått ihop halva summan?

• Anonym (Elefant)
    Anonym (Me) skrev 2021-06-12 10:22:34 följande:

vet preciiiiiiis hur du mår! Jag tog till lite mer extrema metoder. Fick därav operation betald. Har du fast jobb? Då kan du låna till operationen.

Tyvärr inte, eftersom mitt jobb är kopplat till Covid så kommer min anställning ta slut så fort alla över 18 år har blivit vaccinerade. Vi vaccinerar just nu 45+ och förväntas ha vaccinerat alla vid september.
  • linani

Varför skulle nakenbilder vara det enda sättet för dig att tjäna ihop pengar?

Nu vet jag inte hur mycket du tjänar på att arbeta med vaccinationer, men rekommenderar dig att skaffa ett annat jobb inom vården där du kan arbeta kvällar/helger. Några OB-pass + fullt CSN + lev sparsamt så kommer du ha arbetat ihop pengarna snabbt. Och dessutom ha din integritet i behåll. Lycka till!

• Glinda från Oz

Barn får inte gratis skönhetsoperationer, faktum är att jag tror det är omöjligt att hitta någon som gör skönhetsoperationer på barn bara för att de är missnöjda med sitt utseende, det vore djupt oetiskt. 

• Anonym (Kleo)
    Glinda från Oz skrev 2021-06-12 10:49:50 följande:

Barn får inte gratis skönhetsoperationer, faktum är att jag tror det är omöjligt att hitta någon som gör skönhetsoperationer på barn bara för att de är missnöjda med sitt utseende, det vore djupt oetiskt. 

Jo, utstående öron opereras på barn, bekostat med offentliga medel.
Svar på tråden Hatar föräldrar pga utseende