• Simmaellersjunk

    Al Jazeera TAR EMOT pris av Hamas

    Dags att sluta ta Al Jazeera på allvar?

    samnytt.se/al-jazeera-far-pris-for-professionell-bevakning-av-gazakonflikten-av-hamas/

    Tänk er själva att Aftonbladet eller Expressen skulle ta emot pris av en terrororganisation som i sitt program uttryckligen skriver att staten Israel ska förintas.

    Jag har alltid haft respekt för Al Jazeera tidigare, men det här gör att jag aldrig mer kommer följa kanalen. Hur känner ni inför det här?

    Jag menar, det är en sak att få pris (guilt by association), det är något helt annat att faktiskt ta emot det.

  • Svar på tråden Al Jazeera TAR EMOT pris av Hamas
  • Anonym (X)

    Du får länka till annat än samnytt om du vill att någon ska ta det på allvar.

  • miselda
    Simmaellersjunk skrev 2021-06-13 09:28:39 följande:

    Dags att sluta ta Al Jazeera på allvar?

    samnytt.se/al-jazeera-far-pris-for-professionell-bevakning-av-gazakonflikten-av-hamas/

    Tänk er själva att Aftonbladet eller Expressen skulle ta emot pris av en terrororganisation som i sitt program uttryckligen skriver att staten Israel ska förintas.

    Jag har alltid haft respekt för Al Jazeera tidigare, men det här gör att jag aldrig mer kommer följa kanalen. Hur känner ni inför det här?

    Jag menar, det är en sak att få pris (guilt by association), det är något helt annat att faktiskt ta emot det.


    Ja du får nog titta på ett annat program i så fall.
  • Flash Gordon
    Simmaellersjunk skrev 2021-06-13 09:28:39 följande:
    Dags att sluta ta Al Jazeera på allvar?

    samnytt.se/al-jazeera-far-pris-for-profession.../

    Tänk er själva att Aftonbladet eller Expressen skulle ta emot pris av en terrororganisation som i sitt program uttryckligen skriver att staten Israel ska förintas.

    Jag har alltid haft respekt för Al Jazeera tidigare, men det här gör att jag aldrig mer kommer följa kanalen. Hur känner ni inför det här?

    Jag menar, det är en sak att få pris (guilt by association), det är något helt annat att faktiskt ta emot det.
    Det kan ju inte komma som en överraskning för dig att Al Jazeera, baserade i Qatar, är vänligt inställda till Hamas?! 

    Qatar är alltså en av Hamas största uppbackare.
    .

    Al Jazeera har två helt olika nyhetsrapporteringar. En mot väst - den vi ser. En helt annan mot Mellanöstern.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden Al Jazeera TAR EMOT pris av Hamas