• WilliamWilliam15

Hur bada 5 månaders nertill?

Hejsan.

Hur tvättar ni era flickbebisar nertill när ni badar dom?

Jag brukar bara tvätta med en tvättlapp utanpå dom yttre blygdläpparna.

Men såg idag att det va vitt gegga kvar i underlivet efter badet. Ska man tvätta innanför dom yttre blygdläpparna så man får bort det vid bad?

• Svar på tråden Hur bada 5 månaders nertill?
  • Drottningen1970

Ja det är klart du behöver rengöra även där vid exempelvis blöjbyte, då det kan ligga bajs där. Inte överdrivet med starka produkter dock såklart. Vatten och olja typ

• WilliamWilliam15
    Drottningen1970 skrev 2021-06-13 10:53:22 följande:

Ja det är klart du behöver rengöra även där vid exempelvis blöjbyte, då det kan ligga bajs där. Inte överdrivet med starka produkter dock såklart. Vatten och olja typ

Jo det vet jag att jag gör rent där vid blöjbyte när hon bajsat.

Men när jag badar henne ska jag göra rent innanför dom yttre blygdläpparna även då?
  • Fjäril kär
    WilliamWilliam15 skrev 2021-06-13 10:57:07 följande:

Jo det vet jag att jag gör rent där vid blöjbyte när hon bajsat.

Men när jag badar henne ska jag göra rent innanför dom yttre blygdläpparna även då?

Ja självklart eftersom det kan finnas tvålrester och annat kvar efter badet.
  • WilliamWilliam15
    Fjäril kär skrev 2021-06-13 11:01:11 följande:

Ja självklart eftersom det kan finnas tvålrester och annat kvar efter badet.

Jo precis det va det jag tänkte på.

Gör man det i badet eller tar en tvättlapp i samband med att man klär på henne blöjan?
  • Fjäril kär
    WilliamWilliam15 skrev 2021-06-13 11:06:50 följande:

Jo precis det va det jag tänkte på.

Gör man det i badet eller tar en tvättlapp i samband med att man klär på henne blöjan?

Gör på samma sätt som du tvättar/duschar dig själv. Och torka rent sen med handduk
  • WilliamWilliam15
    Fjäril kär skrev 2021-06-13 11:13:48 följande:

Gör på samma sätt som du tvättar/duschar dig själv. Och torka rent sen med handduk

Okej. Har tidigare hört att man endast ska tvätta där när det har kommit bajs där så alltså inte vid bad. Bara utanför dom yttre blygdläpparna vid bad.
  • Fjäril kär
    WilliamWilliam15 skrev 2021-06-13 11:31:39 följande:

Okej. Har tidigare hört att man endast ska tvätta där när det har kommit bajs där så alltså inte vid bad. Bara utanför dom yttre blygdläpparna vid bad.

Man ska vara försiktig eftersom huden är ömtålig, så inga starka tvålar eller riviga badlakan men hygien ska skötas på samma sätt som på sig själv. Extra viktigt eftersom de har blöja på sig och underlivet inte kan luftas på samma sätt som i ett par underbyxor.

Ser du att hon är smutsig så tvätta henne.
Svar på tråden Hur bada 5 månaders nertill?