"Hur känns de att vara gravid?"
Väntar mitt första barn. Min första graviditet, allt är nytt, spännande och läskigt ibland till och med.
Jag är i vecka 27 just nu, känner mig fortfarande inte gravid. Men , då har jag ställt mig själv "hur känns de då att vara gravid?" Ja, hur känns det för er? Alla graviditeter är ju olika, sen har man ju såklart fattat en egen uppfattning av symtom som "hör till" som "man ska ha" osv . Som jag tex dock inte har eller haft, och är såklart tacksam över det men ändå så föevånad.
- Berätta gärna folket, hur var/är eran första graviditet?
- I vilken vecka började du "känna dig gravid" ?
- om du är gravid just nu, vilken vecka och hur mår du?
- vilka symtom har du haft/har du?
- om du vart gravid eller kommit långt, minns du hur du kände i vecka 27?
Jag är jätte nyfiken hur andra har det. :) om du inte vill/orkar svara på alla frågor, svara gärna på någon eller berätta lite? :)
Jag är som sagt (redan? Kan man säga så nu?) i vecka 27, mina ända graviditets symtom är att jag svettas mer än vanligt (normalt svettas jag knappt och fryser ofta) , speciellt om nätterna.
Symtom jag hade förut som jag tyckte var jobbigt var ofta huvudvärk. Men nu har jag inte haft de på ca 2 veckor.
Min mage har vuxit, men ... jag ser mer ut som en person som gått upp i vikt "bara" eller som en "rundare person" vad jag fått höra av andra iaf..