• gulledig

    15 veckors kräks hela tiden

    Har en tjej som blir 15 veckor och har börjat kräkas hela tiden. Helammar och har aldrig gett ersättning.

    I början kräktes hon någon gång men nu kräks hon hela tiden. Är noga med att rapa henne men ändå kommer kräket.

    Ska till BVC den 1 juli men på senaste hade hon gått upp bra men då kräkets hon inte som nu.

    Är det normalt? Vad bör jag göra?

  • Svar på tråden 15 veckors kräks hela tiden
  • Anonym (Ha)

    Min bror hade samma problem. Mamman slutade med mjölk (mjölkprotein) i sin egen kost. Kräkningarna upphörde. Barnet tål alltså inte mjölkprotein. Men det ger inte utslag på allergitester

  • Meloon

    Min son kräktes med och han hade också mjölkallergi visade det sig senare. Så testa någon vecka eller två helt utan mjölkprotein (laktosfritt räcker inte). Det går att laga det mesta på havredryck/havrebas(matlagningsgrädde). Kan även lösa andra problem som gnällighet, magont, sömnproblem.

  • Ninna1988

    Min son reagerade på d vitamindropparna som jag gav honom. Kaskad spya efter varje gång. Men tog tid innan jag förstod sambandet.

  • Anonym (S)

    Min son kaskadspydde tills han blev 6 månader. Åt för mycket och det var hårt tryck på bröstmjölken.

    Det försvann över en natt. Ingen fara så länge de går upp i vikt. Läskigt dock när det sprutar ur mun och näsa.

Svar på tråden 15 veckors kräks hela tiden