• aluux

    Svårt att behålla

    Hej på er! Jag har nu fått missfall 2 gånger.

    Jag blev gravid första gången Januari 2021, när jag var i v 13 skulle jag på ul där det konstaterades att fostret slutat växa i v 5. Då började mardrömmen med cytotec.

    I slutet på maj plussade jag på stickan igen efter att jag haft negativa test efter sista missfallet. Igår började jag blöda fick åka in akut till gyn som konstaterade att jag fått missfall igen. I v 5.

    Jag har vikten emot mig som jag kämpar med varenda dag, och jag försöker gå ner i vikt för att hjälpa mig själv och mitt barn att få bättre förutsättningar.

    Jag är 21 år så har inte åldern emot mig heller.

    Så ni som varit med om liknande får gärna dela mer er av era händelser och vad ni har fått för hjälp och hur man ska våga fortsätta försöka även fast man fått misslyckande på misslyckande efter sig.

    Jag har onekligen lätt för att bli gravid.

    Kram

  • Svar på tråden Svårt att behålla
  • bananmilkshake

    Hej! Jag hade också två missfall, MA, på raken. Har också haft lätt för att bli gravid. Vi skulle starta en missfallsutredning, men jag hann bli gravid igen så jag fick ett ultraljud istället den dagen besöket var, fostret levde och mådde bra så det blev aldrig någon utredning. Är i vecka 16 nu, dvs 10 veckor förbi den tiden då dom tidigare fostren dog, och har inte haft några problem alls. Trots att jag har åldern emot mig så går det bra hittills den här gången. Det kommer det säkert göra för dig också! Alla har sagt till mig att både en och två missfall oftast är otur. 

  • aluux
    bananmilkshake skrev 2021-06-13 16:51:15 följande:

    Hej! Jag hade också två missfall, MA, på raken. Har också haft lätt för att bli gravid. Vi skulle starta en missfallsutredning, men jag hann bli gravid igen så jag fick ett ultraljud istället den dagen besöket var, fostret levde och mådde bra så det blev aldrig någon utredning. Är i vecka 16 nu, dvs 10 veckor förbi den tiden då dom tidigare fostren dog, och har inte haft några problem alls. Trots att jag har åldern emot mig så går det bra hittills den här gången. Det kommer det säkert göra för dig också! Alla har sagt till mig att både en och två missfall oftast är otur. 


    Stort grattis till din lycka! Jag hoppas verkligen att det går vägen för mig nästa gång också!
  • lillepitbull

    Ett MA och ett missfall i ryggen? ingen hjälp eller utredning. Fick remiss till gyn för de hittade ett myom men inte fått komma än? gått 115 dagar sedan remissen.

    Är på väg att försöka igen men är lite orolig för jag förblödde nästan vid mitt sista missfall?

  • aluux
    lillepitbull skrev 2021-08-19 09:19:23 följande:

    Ett MA och ett missfall i ryggen? ingen hjälp eller utredning. Fick remiss till gyn för de hittade ett myom men inte fått komma än? gått 115 dagar sedan remissen.

    Är på väg att försöka igen men är lite orolig för jag förblödde nästan vid mitt sista missfall?


    Men oj!! Har du hört av dig något mer till dom? Känner att det bör tas allvarligare!
Svar på tråden Svårt att behålla