• Stolt Farsa

    Annie Lööf har redan valt sida

    Jag tror de flesta av oss är överens om att det troligen är centerpartiet som kommer avgöra utgången av valresultatet. Centern kommer indirekt avgöra vem som blir statsminister.

    Annie Lööf har ju sagt att hon inte kommer stödja en regering som är beroende av SD. Det har vi hört många gånger. Samtidigt har hon också sagt att Vänsterpartiet inte skall få något inflytande. Ändå har hon släppt fram en regering som delvis kan sitta där den sitter tack vare vänsterpartiets mandat.

    För mig är det tydligt att man då redan har valt V före SD i någon mening även om det gör ont att säga det.

  • Svar på tråden Annie Lööf har redan valt sida
  • Anonym (llll)
    Stolt Farsa skrev 2021-06-13 17:12:22 följande:

    Jag tror de flesta av oss är överens om att det troligen är centerpartiet som kommer avgöra utgången av valresultatet. Centern kommer indirekt avgöra vem som blir statsminister.

    Annie Lööf har ju sagt att hon inte kommer stödja en regering som är beroende av SD. Det har vi hört många gånger. Samtidigt har hon också sagt att Vänsterpartiet inte skall få något inflytande. Ändå har hon släppt fram en regering som delvis kan sitta där den sitter tack vare vänsterpartiets mandat.

    För mig är det tydligt att man då redan har valt V före SD i någon mening även om det gör ont att säga det.


    Jaha? 
    Det är väl bara bra. Allt är bättre än SD.
  • Stolt Farsa
    Anonym (llll) skrev 2021-06-13 17:39:45 följande:

    Jaha? 

    Det är väl bara bra. Allt är bättre än SD.


    Ja jag tycker också det är bra men hon slirar lite i frågan och jag tycker hon borde ha mod att säga att hon valt V före SD som jag tycker är bra
  • Anonym (Lotta)

    Jag tror att hon är rädd att öppet visa ett stöd för V. Både Reinfeldt och Kristersson har ju arbetat hårt med att svartmåla V som ett extremparti i en kampanj för att på sikt kunna starta ett samarbete med SD.

    Nu när Lööf har tagit ett tydligt ställningstagande mot SD, och med det ökat i populäritet, skulle det se illa ut att stötta V. Hon måste värna om mittenväljarna.

  • Tecum

    Det beror på vad C får i gengäld. S kan glömma ett ovillkorligt stöd, då kommer C att stå oberoende och stödja de förslag de gillar oavsett från vem det kommer.
    S måste våga köra över Mp i skogsfrågorna och LO vad gäller marknadshyror, för att ta några exempel.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Ee) skrev 2021-06-13 18:39:41 följande:

    Skulle inte lita på vad hon säger, har ju som vana att säga en sak men göra totala motsatsen. Dessutom var det väl hon som ville vi skulle ta emot 60 miljoner invandrare i Sverige.. Så????


    Nja. Hade hon sagt något sådant hade vi någ känt till det och jag tror absolut inte att centern hade legat på drygt nio procent som de gör idag.
  • Anonym (ökenråttan)

    Jag betalar fan hellre skatt en gång till på mitt ISK än att JÅ ska ha nåt att säga till om.

    Tvi för SD!

Svar på tråden Annie Lööf har redan valt sida