• Sun 13 Jun 2021 19:11
    2746 visningar
    2 svar
    2
    2746

    Adopterad från sri Lanka

    Hej jag är en kille som är 30 år jag är född 91.

    När jag var 4 månader gamal så adopterades jag ifrån ett barnhem i sri Lanka colombo

    Dock utan några som helst papper de ja vet är att jag blev upphittad av polisen i sri Lanka som körde mig till ett barnhem och därifrån blev jag adopterad då i 4 månaders ålder till Sverige (Norrköping)

    Jag har kvar mitt singalesiska namn men då jag var i sri Lanka 2010 så åkte ja till sri lankas ambassadör eller vad de heter o då sökte dom på mitt singalesiska namn men inget hittades

    Och barnhemmet va omgjort till en förskola för förståndshandikappade kvinnor och flickor så ingen där visste något om något barnhem eller så o nu då i cirka 10 år så har jag försökt

    Att leta efter mina rötter allt från föräldrar syskon morföräldrar ja allt möjligt

    Jag har gjort ett dna test via myhertiage sida ingen dna matchning än från någon annan.

    Ja undrar om de finns någon här som ä adopterad från sri Lanka som vill har lust

    O dela sin erfarenhet och hur man kan gå tillväga när man inte har något specifikt o gå på

    Hoppas på något svar.....

  • Svar på tråden Adopterad från sri Lanka
  • Sun 13 Jun 2021 20:13
    #1

    Jag är inte adopterad men det finns bland annat facebook sidor och andra sidor att testa (om du inte får svaren du önskar här i denna tråd):

    www.bvadopt.se/For-adopterade/Hitta-andra-adopterade-_-rottersokning

    Jag har en barndomsvän som är adopterad men från Sydkorea. Han fann tillslut sina rötter men han hade kvar sitt dopnamn och dokument (hittades du av polisen så kanske du fick ett namn av barnhemmet?).

    Jag hoppas du finner dina rötter!

  • Sun 13 Jun 2021 22:22
    #2

    Tack för du ditt. Ja precis jag hittades av polisen och min tanke nu i efterhand är väl då att barnhemmet gav mig de namnet så igentligen har jag inget alls att gå på.

    Tacksam för din hjälp.

Svar på tråden Adopterad från sri Lanka