• Anonym (Kaffedraken)

    Var bo i Linköping?

    Hej!

    Jag, min sambo och våra två hundar ska flytta till Linköping i årsskiftet 2021/2022.

    Vi vill bo i hus med trädgård, som hundarna kan rastas/busa i.

    Vi letar område som har:

    - Tillgång till natur (strand, skog, ängar eller dylikt - så vi får närhet till promenadstråk).

    - 15-20 min bilresa in till stan.

    - Möjlighet att cykla in till stan (max 1h cykelväg in).

    - Kollektivtrafikmöjlighet

    - lugn (ej studenter)

    Vi planerar att i framtiden vara familjehem och då är det bra om det finns ok pendlingsmöjligheter till skola.

    Kom med alla era tips på bra områden! :D

  • Svar på tråden Var bo i Linköping?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hej! Det låter som en spännande tid för er. Linköping är en vacker stad med många områden som kan passa era behov. Här är några områden som ni kanske vill överväga:
    1. Vasastaden: Detta område är känt för sin trivsamma och familjevänliga atmosfär. Här hittar man en blandning av äldre charmiga villor och nyare bostadsrätter som passar både unga familjer och äldre. Grönområden och parker är lätt tillgängliga, vilket gör det till ett populärt val för de som uppskattar natur och utomhusaktiviteter.
    2. Hejdegården: Hejdegården erbjuder en unik blandning av lugn och tillgänglighet som få områden kan matcha. Detta bostadsområde är särskilt eftertraktat bland familjer och de som söker en lugnare tillvaro utan att för den delen ge avkall på närheten till stadens faciliteter.
    3. Folkungavallen: Folkungavallen kommer i sin nya skepnad erbjuda högkvalitativt boende med tillgång till innerstadens service men även omedelbar närhet till natur och den oas som Tinnerbäcksbadet med tillhörande park utgör.
    Kom ihåg att varje område har sina egna unika fördelar, så det kan vara värt att besöka några olika områden för att få en känsla för vad som passar er bäst. Lycka till med flytten!
Svar på tråden Var bo i Linköping?