• Anonym (Hoppas)

Ta ut kopparspiral vid ägglossning.

Hej,

Jag har ägglossning den 15 el 16 och tog ut min kopparspiral igår. Har haft sex igår och idag.

Jag tänkte bara kolla om någon vet om det är möjligt att bli gravid redan nu?

Har det hänt någon av er att ni tagit ut spiralen runt ägglossning och blivit gravida direkt ?

• Svar på tråden Ta ut kopparspiral vid ägglossning.
  • Anonym (Hoppas)

Ingen?

• Brumma

Japp, mig har det hänt :)

Tog ut spiralen dagen efter jag haft sex. Barnmorskan påpekade att jag var på väg att ha ägglossning och att jag kunde bli gravid om jag precis haft sex. Och ja, strax efter det plussade jag ;)

• Anonym (Hoppas)
    Brumma skrev 2021-06-15 06:47:56 följande:

Tog ut spiralen dagen efter jag haft sex. Barnmorskan påpekade att jag var på väg att ha ägglossning och att jag kunde bli gravid om jag precis haft sex. Och ja, strax efter det plussade jag ;)

Åh vad roligt att höra! Ska ev ha ägglossning idag eller i morgon (apparna säger lite olika och jag orkar inte trampa och hålla på) så ska försöka sexa lite både idag och i morgon om mannen orkar, han känner sig lite mör i kroppen ;)
  • Anonym (Hoppas)
    Anonym (Hoppas) skrev 2021-06-15 06:54:44 följande:

Åh vad roligt att höra! Ska ev ha ägglossning idag eller i morgon (apparna säger lite olika och jag orkar inte trampa och hålla på) så ska försöka sexa lite både idag och i morgon om mannen orkar, han känner sig lite mör i kroppen ;)

Tempa ska det självklart stå haha!
  • Anonym (Hoppas)

Tempa ska det självklart stå haha!
  • Anonym (Hoppas)
    Brumma skrev 2021-06-15 06:47:56 följande:

Hur kände du dig efter att du tog ut spiralen? Jag känner mig konstig. Livmodern känns spänd och det sticker till då och då.. det gjorde det inte när spiralen satt inne..
  • Brumma

Lycka till - och ha så kul haha ;)
  • Brumma
    Anonym (Hoppas) skrev 2021-06-15 06:56:16 följande:

Hur kände du dig efter att du tog ut spiralen? Jag känner mig konstig. Livmodern känns spänd och det sticker till då och då.. det gjorde det inte när spiralen satt inne..

Minns inte faktiskt, det var rätt många år sedan nu. Men känns något konstigt så slå en signal till barnmorskan och kolla, bara för att vara säker på att allt står rätt till. Bättre kolla en gång för mycket, även om det säkert inte är något ;)
Svar på tråden Ta ut kopparspiral vid ägglossning.