• Tomatmacka

    Hur ska vi få ordning på samhället?

    Hur ska vi stoppa den kommunistiska regimen i Sverige? Samt varför är alla kommunister så jävla lata? De vill ha pengar och sånt men de vill inte arbeta, samt varför säger de att alla har ett sorts lika värde men själv är de värdelösa :S förklara logiken någon

  • Svar på tråden Hur ska vi få ordning på samhället?
  • Anonym (B)

    Du kanske glömde samhällskunskapen du lärde dig i skolan? Eller lärde du dig alls vad kommunism är?

    Vi har inte något som ens påminner om planekonomi i Sverige.

  • Anonym (Anonym 666)

    Flytta till Usa. De tror ju precis som du att Sverige består av ett gäng kommunister, där borta får alla kämpa för sin egen sak utan nämnvärt med stöd från staten. Det borde passa dig utmärkt :)

  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym 666) skrev 2021-06-15 11:19:44 följande:

    Flytta till Usa. De tror ju precis som du att Sverige består av ett gäng kommunister, där borta får alla kämpa för sin egen sak utan nämnvärt med stöd från staten. Det borde passa dig utmärkt :)


    Och du har helt fel i sak. Men dyngspridningen passar väl in i tråden, vill bara påpeka du har fel, det finns mycket stöd från staten i USA också.
  • Tomatmacka
    Anonym (Anonym 666) skrev 2021-06-15 11:19:44 följande:

    Flytta till Usa. De tror ju precis som du att Sverige består av ett gäng kommunister, där borta får alla kämpa för sin egen sak utan nämnvärt med stöd från staten. Det borde passa dig utmärkt :)


    Varför ska jag flytta? Det här är ju mitt hemland. Jag är etnisk svensk och har bott här i tusen år
  • Tomatmacka
    Fuskandeman skrev 2021-06-15 08:31:04 följande:

    Haha tror hen missade hela skolan.


    Jag hatar det där jävla hen-ordet. Är du bidragstagare/lyxfru?
  • Anonym (Anonym 666)
    Tomatmacka skrev 2021-06-15 18:29:30 följande:
    Varför ska jag flytta? Det här är ju mitt hemland. Jag är etnisk svensk och har bott här i tusen år
    Jisses, det måste bli rena eldfaran när du fyller år.
  • Anonym (Anonym signatur)

    Steffe har äntligen tagit sitt förnuft till fånga och avgått. Många bidragstagare som gråter nu, men jag undrar om vi kommer få en etnisk svensk eller en kebab som styr landet nu. Jag hoppas givetvis på Jimmie eller Ulf. Rejäla skattesänkningar så folk slutar utnyttja bidragen

  • Anonym (Guru)
    Tomatmacka skrev 2021-06-15 05:22:49 följande:

    Hur ska vi stoppa den kommunistiska regimen i Sverige? Samt varför är alla kommunister så jävla lata? De vill ha pengar och sånt men de vill inte arbeta, samt varför säger de att alla har ett sorts lika värde men själv är de värdelösa :S förklara logiken någon


    Det är logiskt att någon som inte vill arbeta vill ha stöd från staten. Det är också logiskt att någon som utstrålar lågt värde med vad den presterar vill att alla ska vara lika mycket värda oavsett arbetsinsats. För även om det finns människor som inte bidrar så vill de fortfarande inte vara värdelösa.
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Guru) skrev 2021-06-29 05:24:16 följande:

    Det är logiskt att någon som inte vill arbeta vill ha stöd från staten. Det är också logiskt att någon som utstrålar lågt värde med vad den presterar vill att alla ska vara lika mycket värda oavsett arbetsinsats. För även om det finns människor som inte bidrar så vill de fortfarande inte vara värdelösa.


    Varför ska man arbeta då? Då kan väl alla ligga på soffan medan samhället kollapsar om det nu ska ge samma sak. Nej det är inge logiskt. Inte nånstans
  • Karlington
    Tomatmacka skrev 2021-06-15 18:29:30 följande:
    Jag är etnisk svensk och har bott här i tusen år
    Hur gammal är du egentligen??? Förvånad
  • Anonym (Vansinne)

    Gå t.ex in på försäkringskassans hemsida och läs om hur de anser att separerade föräldrar skall fördela det ekonomiska ansvaret för sina gemensamma barn.

    Sen kan vi fortsätta prata om hurvida kommunismen fortfarande frodas i detta land eller inte.

    Jag kan berätta redan nu att orden "försörjningsansvar" eller "ansvar" inte går att finna alls.
    Men det går inte att hålla räkningen på hur många gånger man läser om "behov" eller "förmåga".....

  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Vansinne) skrev 2021-06-29 07:40:52 följande:

    Gå t.ex in på försäkringskassans hemsida och läs om hur de anser att separerade föräldrar skall fördela det ekonomiska ansvaret för sina gemensamma barn.

    Sen kan vi fortsätta prata om hurvida kommunismen fortfarande frodas i detta land eller inte.

    Jag kan berätta redan nu att orden "försörjningsansvar" eller "ansvar" inte går att finna alls.

    Men det går inte att hålla räkningen på hur många gånger man läser om "behov" eller "förmåga".....


    Vad jag menade på var slöfockar som går på bidrag istället för att jobba. Fly inte frågan nu, men om Moderaterna tar makten kommer nog även du tvingas ta ett jobb, din lilla bidragssnyltare :D
  • Embla twopointoh
    Anonym (B) skrev 2021-06-15 07:59:10 följande:

    Du kanske glömde samhällskunskapen du lärde dig i skolan? Eller lärde du dig alls vad kommunism är?

    Vi har inte något som ens påminner om planekonomi i Sverige.


    Kina har inte haft planekonomi sedan slutet av 1070-talen, men räknas trots det fortfarande som kommunistiskt. Även om det ekonomiska systemet är en del av hur man definierar olika ideologier, så är det mer komplicerat än någon typ av checklista där en stat ska ha alla saker ikryssade för att räknas till en viss ideologi. Så innan du blir sarkastisk gentemot andra människors utbildning kanske du själv skulle läsa på lite?
  • Embla twopointoh
    Embla twopointoh skrev 2021-06-29 21:45:01 följande:
    Kina har inte haft planekonomi sedan slutet av 1070-talen, men räknas trots det fortfarande som kommunistiskt. Även om det ekonomiska systemet är en del av hur man definierar olika ideologier, så är det mer komplicerat än någon typ av checklista där en stat ska ha alla saker ikryssade för att räknas till en viss ideologi. Så innan du blir sarkastisk gentemot andra människors utbildning kanske du själv skulle läsa på lite?
    1970-talet, ska det såklart vara.
  • Karlington
    Embla twopointoh skrev 2021-06-29 21:45:01 följande:
    Kina har inte haft planekonomi sedan slutet av 1070-talen, men räknas trots det fortfarande som kommunistiskt. Även om det ekonomiska systemet är en del av hur man definierar olika ideologier, så är det mer komplicerat än någon typ av checklista där en stat ska ha alla saker ikryssade för att räknas till en viss ideologi. Så innan du blir sarkastisk gentemot andra människors utbildning kanske du själv skulle läsa på lite?
    Embla twopointoh skrev 2021-06-29 21:45:53 följande:
    1970-talet, ska det såklart vara.
    Hahaha, jag höjde lite på ögonbrynen när jag först såg "1070-talen." :D

    Viktigt att notera att oavsett vilket så är Sverige definitivt inte kommunistiskt.

  • Embla twopointoh
    Karlington skrev 2021-06-29 21:52:31 följande:
    Embla twopointoh skrev 2021-06-29 21:45:53 följande:
    1970-talet, ska det såklart vara.
    Hahaha, jag höjde lite på ögonbrynen när jag först såg "1070-talen." :D

    Viktigt att notera att oavsett vilket så är Sverige definitivt inte kommunistiskt.

    Nej, Sverige är inte kommunistiskt, men det är definitivt rätt ordentligt Vänster. Dessutom upplever jag att kommunismen och dess brott mot mänskliga rättigheter ses genom fingrarna med eller till och med ursäktas, även från politiskt håll. Det verkar vara helt okej att ha en tröja med Che Guevara, men skulle någon ha en tröja med Mussolini skulle det orsaka ramaskri. Människor som kallar sig kommunister är fortfarande välkomna in i politikens och kulturens finrum, men detsamma gäller inte åt andra hållet.
Svar på tråden Hur ska vi få ordning på samhället?