• Almem

Borrelia

Hej. En fundering måste den "röda ringen" komma runt samma ställe som fästingen satt på?

Funderar på fall de är borrelia som min son har fått men läkaren säger att de är inte möjligt för han har ingen röd ring just där den satt men han har en på ryggen som ser misstänkt lik ut.

Han har andra symtom som ont i huvudet feber och ont i benen. Han har 2,5 men visar tydligt var han har ont någon stans.

• Svar på tråden Borrelia
  • S23

Det behöver inte ens bli en röd ring. Kan vara borrelia ändå.

Plus att barnet mycket väl kan ha haft en fästing där också som släppt utan att ni märkt det

• Almem

Jag läste lite om de innan men när läkaren sa att de verkligen måste va så så började jag fundera på fall jag kunde läsa så fel?!

Han bad oss återkomma om de blir värre med huvudvärken och ont i bena. Han verkade väldigt nonchalant gentemot de jag berättade och symtomen han hade. De tog en snabb sänka som inte visade på förhöjt. Men måste den verkligen vara de?

• S23
    Almem skrev 2021-06-15 19:18:04 följande:

Jag läste lite om de innan men när läkaren sa att de verkligen måste va så så började jag fundera på fall jag kunde läsa så fel?!

Han bad oss återkomma om de blir värre med huvudvärken och ont i bena. Han verkade väldigt nonchalant gentemot de jag berättade och symtomen han hade. De tog en snabb sänka som inte visade på förhöjt. Men måste den verkligen vara de?

Nej. Det måste den inte vara.

Jag skulle söka annan läkare om du är orolig.

Helt värdelöst attt gå med obehandlad borrelia ifall det är det det är. Kommer isf med stor sannolikhet behövas längre kur med ?aggressivare? antibiotika.

Men jag tycker dock inte ringarna på bilden ser ut som typiska borreliaringar.

Men som sagt. Det kan vara det oavsett ringar eller inte
  • Pimpinellan

Min äldsta hade borrelia som mycket liten. Han blev röd hela kroppen, men det började där vi vet han hade haft en fästing. Han blev inget sjuk f.ö och efter 2-3 dagar med antibiotika var utslagen borta. Det krävdes dock ett utlåtande från en kunnigare läkare på sjukhuset- han på V.c gav fel diagnos.

Svar på tråden Borrelia