• Anonym (Urlakad singel)

Att sluta med nätdejting

Jag är en 45årig kvinna som varit singel och levt varannanveckasliv liv i 5 år. Jag har nätdejtat hela tiden och det har blivit en del av min vardag att alltid ha någon form av man. Dock ge detta sällan blivit några djupare relationer utan glest och lite casual. Jag har varit förälskad ett par gånger men då har känslorna inte varit besvarade.

Nu är jag så körd i botten och känner mig mest värdelös och misslyckad. Har raderat alla mina många dejtingkonton och står på nästan noll. Känner mig rädd.

Någon som har erfarenhet av att sluta med dejting? Hur samlar jag mig själv att stå ut och stå stark och inte fortsätta sätta hopp till en relation som ändå inte verkar nåbar för mig? Jag försöker ha egna mål för mitt liv, men driften att leta man är så stark och den tar så mycket energi.

• Svar på tråden Att sluta med nätdejting
  • Anonym (Gör om gör rätt)

Du måste börja om från noll. Börja med att bygga upp ditt eget liv först så kommer alla de där negativa känslorna att lägga sig. Då kan du börja dejta igen. En man är ett komplement, inte ett mål.

• Anonym (Hon)

Detta är en intressant tråd. Följer

• Anonym (Ge upp)

Vill många kvinnor ge upp  och leva som singel 

• Anonym (Johanna)

Lite hårt sagt men du har använt dejting och män som en form av bekräftelsehobby och det är ju egentligen därför du inte hittat kärlek.

En man är ju ett komplement till ett fungerande liv och en nöjd person. Att dejta är ju liksom inte som att sjunga i kör en gång i veckan...

Ta paus och hitta ditt eget liv först och framförallt ditt eget värde.

• Anonym (Ge upp)
    Anonym (Johanna) skrev 2021-06-16 10:53:54 följande:

Lite hårt sagt men du har använt dejting och män som en form av bekräftelsehobby 

Är det något du gör ibland
  • Anonym (..)
    Anonym (Johanna) skrev 2021-06-16 10:53:54 följande:

Lite hårt sagt men du har använt dejting och män som en form av bekräftelsehobby och det är ju egentligen därför du inte hittat kärlek.

En man är ju ett komplement till ett fungerande liv och en nöjd person. Att dejta är ju liksom inte som att sjunga i kör en gång i veckan...

Ta paus och hitta ditt eget liv först och framförallt ditt eget värde.

Hahah kan vara det mest sanna och roligaste jag läst,främst för att du har så rätt i det du skriver.
  • Anonym (Urlakad singel)

Jag håller inte riktigt med om att det är så att jag använt män som enbart bekräftelse. Jag har faktiskt träffat många fina män och ett par av dem har jag verkligen ha ett liv med, men de har inte känt likadant för mig. Men jag har definitivt en känsla av att lätt bli dränerad av nya kontakter. Jag har goda relationer med vänner som jag känt länge och mitt arbete, men det här med att bygga upp relationer från noll är helt obegripligt hur man gör. Dejting känns så konstlat och jag får inte till det.

Att säga att jag ska bygga upp mig själv först för att bli mer attraktiv känns som ett konstigt antagande. Jag är 45 år och vill acceptera mig själv för den jag är och inte är. Jag tycker inte att jag ska ändra på mig själv, jag är någorlunda rolig och vettig och har mina fördelar och nackdelar. Precis som alla de män jag haft i min närhet dessa år. De har också varit människor. Jag blir bara så utmattad av att ha nya kontakter hela tiden.

• Anonym (Gör om gör rätt)

Jobba vidare på den självacceptansen först då. Nåt är det ju som gör att du inte mår bra i ditt liv och det behöver du reda ut först.

• Anonym (Nöjd singel)

Jag skilde mig för 7 år sedan, snurrade sedan runt i dejting- och relationskarusellen under fyra år innan jag frivilligt hoppade av.

Jag mår SÅ mycket bättre idag, jag gör vad jag vill på min fritid och kan lägga min energi på mina barn, vänner och mitt jobb. Behöver aldrig kompromissa avseende sommarsemestrar, pengar, inköp och bostad. Jag kommer aldrig att springa efter en man igen, trivs alldeles för bra som singel!

• Anonym (Blomman)

Har samma erfarenhet men träffar nästan ingen. Om jag träffar någon känns det bra redan när vi skriver.

Förr gick jag på en massa dejter ovh tyckte det var ok att få erfarenhet av män och sex. Nu när jag är nöjd med den biten, vad jag lärt mig, träffar jag bara män som jag klickar med via skrift. Sållar bort de som är ute efter bara ett ligg.

Ja det funkar för mig iallafall. Träffat en man sedan hösten 2019. Allt klaffade perfekt.

Ts förstör sin känsla för dejt/män om hon träffar för många. De flesta vill krasst nog bara tömma och tycker väl Ts funkade bra...

Svar på tråden Att sluta med nätdejting