• E l l a

Gelénaglar - knäckta och av efter 5 dagar, mitt fel eller???

Provad på att göra gelénaglar i förra veckan för första gången av ren nyfikenhet... Redan dagen efter kunde man tydligt se "underarbetet" under gelén - ser ut som det var luft under... Igår knäcktes en naglen snett, märkte det inte ens förrän den var av. Idag rök ytterliggare en till, knäcktes rak av på mitten så jag har en halv nagel på längden, och som krydda på moset åkte hela tumnaglens geléhölje av... tippen sitter dock kvar... Ser nu att ytterligare en är på väg att lossna...

Jag har inte gjort något speciellt som skulle ha bidragit till "förstörelsen", utan detta har hänt när jag gjort vardaliga saker typ öppnat bildörren, mitt i en joggingtur...

Jag undrar, är det jag som gjort något fel (ska man inte kunna leva normalt utan sitta med händerna i vädret???) eller är detta dåligt gjort?

Kan tillägga att tjejen som gjort det givetvis säger att det var bra gjort och därmed inget hon kommer rätta till...

Undrar om någon har erfarenheter av detta?

• Svar på tråden Gelénaglar - knäckta och av efter 5 dagar, mitt fel eller???
  • Sanna73

Jag har ingen erfarenhet av gelénaglar men har under lång tid haft akrylnaglar och de har jag bara behövt piffa till var fjärde var sjätte vecka. En gång har en nagel gått av men då föll jag rakti in i en vägg, så jag blev inte förvånad.

Jag tycker absolut det låter som att det är något fel med dina naglar. Om det är ett dåligt jobb, eller om gelé bara inte passar dig (har hört att gelé inte funkar för alla och att accryl kan fästa dåligt under tex aming) är ju svårt att veta, men jag tycker du skall kräva att hon som gjorde dem skall se över dem åt dig. Dessutom det kan väl inte vara ditt fel att gelén lossar eller att tippen faller av, det måste väl bero på dåligt under arbete?

Lycka till

• E l l a

Tack, jag tänkte väl det! Det var mest att jag tycker att hon borde fixa till det utan extra kostnad och diskussioner, men ärligt talat så har jag inte lust att gå tillbaka till henne...

Får ta och prova akryl nästa gång, hos någon annan...

• Maddo86

Jag tror nog också att det är dåligt gjort. Har haft gele´naglar förut och det har hållit bra, förutom då jag haft dem för långa och råkat komma åt någonstans så de har gått av.

• eyry

Du ska abslout kräva att hon kollar på naglarna, man ser väldigt lätt om det är slarv eller om kunden verkligen brytit av " med våld".

men luft under gelen ska ej tolereras, det är felaktikt arbete.

lycka till!

• Marjolijn

Måste va dååligt gjort..ELLER så har du kanske breda naglar och hon satt på för smala toppar??
    Jag gjorde mina i usa,dom höll i över 1månad..Men min kompis som gjorde samma dag,hennes ramlade av en efter en redan efter ettt par dagar..Hon har ltie bredare naglar än mej..vet itne vad det beror på men har som sagt en kompis som råkat ut för det med..

• Robyn

Vad dåligt! Jag gjorde också gelenaglar för några år sen och de gick av jättefort när jag knöt skorna! Kan tillägga att hon som gjorde naglarna inte var ett proffs precis.

Jag gick tillbaka och fick nya naglar (som också gick av). Då struntade jag i det. Sedan dess har jag haft akrylnaglar, mycket bättre! De håller för allt.

Mitt råd är: Skaffa akrylnaglar istället.

• Modegurun

Jag gör mina naglar hos Hanna Graaf och hon gör Gelé vilket jag tycker är kanon. Hon berättade att gelé är lite svårare att jobba med och många har haft problem med just att de gått sönder efter bara några dagar. Men när Hanna gör dem på mig håller de i 3 veckor....Kanon !!

Det gäller och hitta någon som kan göra dem bra....Många håller fortfarande kvar vid acrylen vilket jag tycker förstör naglarna kopiöst...

• Robyn

Modegurun
    Den Hanna Graaf? Jobbar hon med naglar numera?

Håller inte med om att akryl förstör naglarna. Det är det absoult starkaste materialet och du riskerar inte att naglarna bryts (som de kan göra med gelé). Det är kanske olika från person till person men personligen föredrar jag akryl.

• Modegurun

Robyn

Japp...Vår egna Hanna Graaf...Har egen studio i Kungsängen...Hon är superbra !! Kan rekommendera.

• Robyn

Nja, det är lite långt att åka. Bor på västkusten. Kan istället tipsa om www.nailteam.com ifall du 1. vill prova akryl nångång 2. befinner dej i Göteborg.

Trevlig blogg föresten.

• Pockadockan

vad använde hon för märke TS? sist min kompis gjorde mina naglar höll det inte alls. hon ringde tillverkaren och då var det tydligrn många som hade klagat... det visade sig att det var nått fel på materialet i många burkar.

• E l l a

Marjolijn - tipparna är precis lagom, de är det enda som faktiskt sitter som det ska (det som är kvar av dem iaf)...

Fröken W - jag vet faktiskt inte vad det var för märke, tyckte bara att "flaskorna" så ut att vara väldigt billiga, typ 10 krs nagellack...

Tror inte heller faktiskt att hon var något proffs direkt, det kändes inte som det men jag hade fått ett presentkort så... Ja,ja ska ta och prova akryl när resten av dessa trillar av - det är nog bara en tidsfråga...

Hur lägger de på akryl, penslas det på samma sätt som gelén? Och hur får man av den sedan? Har hört att den går att få bort själv med aceton, stämmer det?

• Robyn

Ella

Akryl är ett pulver som man blandar ut i lite flytande lösning (?). Man LÄGGER på det snarare än penslar. Om man gör fransk manikyr (som jag gör) lägger man på ett lager med ljus färg (färg som nageln) och ett lager med benvit färg (nageltippen). Sen formar man akrylen genom att använda en pensel och ett litet "skruvstäd". Materialet stelnar snabbt. Därefter filar man till det så att lagret inte är för tjockt och så att nageln ser naturlig ut.

Man tar bort naglarna genom att hålla händerna i aceton och genom att fila ned materialet. Gillar dock inte alls att använda aceton på det här sättet (jobbigt), utan har låtit salongen göra det. Nu tar jag aldrig bort naglarna så actonet behöver jag inte oroa mej för längre (du kanske inte heller vill ta bort dem!).

• E l l a

Ok, tack då vet jag lite mer! Får som sagt ta och prova det när detta lossnar helt...

• Mumin

Jag gjorde gelenaglar när vi gifte oss och de höll i 6 veckor!

Svar på tråden Gelénaglar - knäckta och av efter 5 dagar, mitt fel eller???