• Mk93

Varför ökar inte veckorna?

Hej

Har haft 3 missed abortion sen april 2020. Och blev gravid nu igen efter det senaste utan en mens emellan. Positivt ägglossningstest 24-25/5. Tog ett test den 7/6 och det stod Gravid 1-2 veckor

Ingen mens kom på torsdagen 10/6 och idag tog jag ett nytt test. Det står fortfarande Gravid 1-2 veckor.

Är det missed abortion igen?:(

• Svar på tråden Varför ökar inte veckorna?
  • Wave Mother
    Mk93 skrev 2021-06-16 13:48:43 följande:

Hej

Har haft 3 missed abortion sen april 2020. Och blev gravid nu igen efter det senaste utan en mens emellan. Positivt ägglossningstest 24-25/5. Tog ett test den 7/6 och det stod Gravid 1-2 veckor

Ingen mens kom på torsdagen 10/6 och idag tog jag ett nytt test. Det står fortfarande Gravid 1-2 veckor.

Är det missed abortion igen?:(

Jag tror inte de testerna är så spiksäkra när de gäller veckorna, och det har ju bara gått 9 dagar sedan du testade senast. Så jag skulle inte läsa in för mycket i det ännu. Prova att testa igen om en vecka till, direkt på morgonen, för säkerhets skull. 
  • elan04

Följer denna tråd. Har också haft missfall innan jag plussade nu.

Fick utslag på än den 23-24/5 och har hcg på 150 idag men ingen blödning eller liknande.

Läkaren misstänker missfall men hcg har ökat från 100 till 150 på två dagar så inget är konstaterat ännu. Hoppas på solskenshistorier och håller tummarna för oss. Uppdatera gärna hur det går för dig <3

• Mk93

Barnmorskan på mottagningen sa att veckoindikatorn är inget man ska stirra sig blint på. Den kan visa fel! Men är fortfarande orolig över detta igen :( har tid på måndag

Åh förstår dig! Håller alla tummar och tår för dig ?

• Mk93

Ska stå: håller alla tummar och tår för dig!!

• elan04

Fick precis svar på mitt nya blodprov som jag tog imorse. Hcg har minskat till 146 så det är mest troligt ett missfall eller utomkveds. I mitt fall stämde (tyvärr) veckoindikatorn. Hoppas verkligen att dina veckor ökar <3

Svar på tråden Varför ökar inte veckorna?