• Anonym (Orolig)

    Kan Clearblue visa 3+ veckor för tidigt?

    Var på VUL idag eftersom jag har haft ont och var rädd för utomkvedshavandeskap eller missfall , har även känt att brösten är mindre ömma än innan. Det syntes en hinnsäck som mätte 6+2 , en gulsäck , ingen hjärtaktivitet tydligen och något som kunde vara ett foster tydligen men som inte var 6+ veckor. Läkaren sa att det kan ha stannat av eller så kan jag vara i vecka 4+ eller 5+ nån dag om jag förstod det rätt.

    Min mens har varit strulig sen jag fick ett missfall i Mars så kan tyvärr inte räkna sen senaste mens men vet att jag som mest kan vara vecka 6+0 nu (när jag tidigast hade oskyddat sex).

    Jag plussade 6/6, gjorde CB test med veckoindikator 8/6 som visade 2-3 veckor och sen ett nytt som visade 3+ i lördags så enligt det borde jag minst vara i vecka 5+5 nu och så verkar det inte ha sett ut på VUL om jag fattade rätt :/ Gjorde ett nytt idag fast inte med morgonurin som också visade 3+

    Nån som vet om jag kan ha varit i vecka 4+ i lördags fast testet visade 3+ (alltså 5 veckor +) ? Annars känns det ganska kört nu eftersom det inte syntes mer på VUL :/ Nån som har varit med om liknande , med test eller att det inte syntes tillräckligt på VUL

    Skrivit ett annat inlägg redan men inte med samma fråga och det blev lite rörigt kändes det som..

    Tacksam för svar !

  • Svar på tråden Kan Clearblue visa 3+ veckor för tidigt?
  • Anonym (Jag)

    Ja, de testen är inte fullt pålitliga. Finns massor med trådar här om tjejer som fått "fel" vecka på de testen och därmed blivit oroliga. För de allra flesta har det dock inte varit nåt fel. Hcg kan i en och samma vecka variera väldigt mycket. Har man högt hcg tidigt slår veckan om i förtid sas. Jag har tagit hcg-prov och hade en och samma dag ca 1000 med första barnet och 361 med andra. I fullt normala graviditeter alltså.

    Endast ett till VUL om ca 2 veckor kan ge dig ett klart besked. Jag förstår att vänta är olidligt, men ta en dag i taget och försök sysselsätta huvet med annat. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Kan Clearblue visa 3+ veckor för tidigt?