Jag tycker inte att man ska göra hål i öronen på bebisar eller små barn. Det är barnets kropp och barnet kommer att få leva med hål i öronen under resten av sitt liv. Dessutom är det så att ju tidigare man gör hålen, desto fulare blir de med åldern.
Jag var 10 år när jag tog hål i öronen med pistol (som man gjorde då) De hålen har jag kvar än idag och är fula. När jag var 16 år så tog jag ett hål till och när jag var 18 ytterligare två och ytterligare ett när jag var 19. Fördelen med de hål som jag tog i öronen när jag var tonåring är att jag har kunnat låta två av dem växa igen utan att det syns något. Jag önskar idag att jag hade tagit hål i örat första gången när jag var tonåring, för nu måste jag ha örhängen för att inte hålet ska se ut som ett sträck, för örsnibben har liksom veckat sig.
Min bror tog ett hål i örat när han var 8 år. Det blev inflammerat och växte igen, sedan tog han hål igen, vilket blev inflammerat och sedan växte igen och sedan ytterligare en gång i tidiga 20-årsåldern. Han har avskytt sitt hål i örat länge nu när han är 37 år, framför allt eftersom han arbetar inom restaurangbranschen och måste ha plåster över plastörhänget och han har frågat min mamma åtskilliga gånger varför hon tillät honom att ta hål i örat från första början. Om han tar ut örhänget så blir det snabbt inflamerat igen eller ser konsigt ut eftersom hans hål har blivit stort med åldern. Man kommer alltid att se på honom att han har ett hål i örat.