• stjärne

    2-månaders som hyperventilerar och fäktar sig genom nätterna. Går snart under av sömnbrist :(

    Någon med liknande erfarenheter av att ert barn upplevs fruktansvärt orolig på nätterna?

    Sedan två veckor tillbaka nu har min dotter, som nu är 9 veckor, vevat sig genom nätterna. Hon hyperventilerar, kastar huvudet fram och tillbaka och sparkas och fäktas. Det funkar att amma henne till sömns men efter en liten stund vaknar hon igen och karusellen är igång igen.

    Jag är så jävla slut och vet inte vart detta kommer ifrån och vad jag ska göra åt det.

    Försöker bulla upp med kuddar och täcken runt henne så det ska bli ?ombonat? men vill inte packa in henne för mycket nu när det är så varmt.

    Jag försöker hålla om henne, sjunga, tar upp henne ibland för att se om hon lugnar sig men inget fungerar.

    Jag är ensam med henne på nätterna då pappan är iväg på jobb.

    På dagarna sover hon 3-4 gånger men max 30 min åt gången så blir inte mycket återhämtning dagtid heller.

    Snälla hjälp mig eller säg att detta går över med tiden, har sovit 3 timmar inatt och idag kommer min son hem från sin pappa så jag ska fungera i en vecka nu och ta hand om honom också. Jag är så trött :(

  • Svar på tråden 2-månaders som hyperventilerar och fäktar sig genom nätterna. Går snart under av sömnbrist :(
  • Hoppas2022

    Jag har inte upplevt något liknande men tänker att det kan vara bra att försöka ta reda på orsaken. Bebis i den åldern ska normalt sova väldigt mycket så då tänker jag att hon är irriterad av något eller har ont. Ofta kan de ha ont i magen när de är så små. Bästa tipset är nog att fråga på BVC. Men lider verkligen med dig att du får sån sömnbrist! Det är jobbigt när man är mitt i det. Har själv haft ett kolikbarn som skrek sig genom nätterna så jag förstår att det är tufft men kan bara garantera att det går över!

Svar på tråden 2-månaders som hyperventilerar och fäktar sig genom nätterna. Går snart under av sömnbrist :(