I väntan på cancerbesked, anhörigs reaktion
Jag har välgrundad misstanke om cancer och från läkarbesöket till provtagning med biopsier så har det gått väldigt fort. Jag känner mig väldigt ensam i detta.
Efter besöket med biopsier så fann dom även påverkan på lymfkörtlar och tog prover därifrån.
Spontant så kände jag- nu är det kört. Jag gick in i chock och minns knappt hur jag tog mig hem och senare på dagen när min man kom hem så sa jag till min man att jag inte vill genomgå tunga behandlingar och hellre vill dö.
Hans svar på detta gav mig inte mycket hopp. Först sa han att det kommer gå bra men när jag sa att jag verkligen inte vill genomgå behandlingar som bara är smärtsamma och ändå slutar med döden så var han med på det och pratade om praktiska saker som han kan hjälpa till med om jag dör och hade förståelse för om jag skulle välja vägen att ta livet av mig för att slippa undan tuffa behandlingar.
Jag är lite förvånad över denna reaktion, både min egen reaktion som så snabbt var döden och tankar på att "nu ger jag upp" men även hur hans reaktion var.
Jag ville mest skriva av mig och kanske få ett råd av er som tyvärr genomgått liknande saker.
Hur har era anhöriga reagerat?