• Fab Five Freddy

    Tatuera ansiktet

    Hej. Ser oftare och oftare folk som tatuerat ansiktet.

    Frågor:

    Hur tänker man när man gör det?

    Har ni jobb

    Hur funkar det att söka jobb.

    Finns det någon som ångrar sig?

  • Svar på tråden Tatuera ansiktet
  • Mackan1978
    Fab Five Freddy skrev 2021-06-18 12:34:09 följande:

    Hej. Ser oftare och oftare folk som tatuerat ansiktet.

    Frågor:

    Hur tänker man när man gör det?

    Har ni jobb

    Hur funkar det att söka jobb.

    Finns det någon som ångrar sig?


    Ursäkta mig men det måste ju vara något fel någonstans om man tatuerar sig i ansiktet.
  • alfabet1234
    Mackan1978 skrev 2021-06-18 16:58:54 följande:

    Ursäkta mig men det måste ju vara något fel någonstans om man tatuerar sig i ansiktet.


    I så fall är det fel på rätt många för jag tycker mig se de hela tiden på stan.
  • Mackan1978
    alfabet1234 skrev 2021-06-19 23:32:22 följande:

    I så fall är det fel på rätt många för jag tycker mig se de hela tiden på stan.


    Jag tycker att det är riktigt galet
  • alfabet1234

    Samma här, menade verkligen inte att döma eller påstå att det är ?fel? på nåt sätt om det är någon med sådana tatueringar som läser detta. Vill verkligen be om ursäkt i så fall. Är helt enkelt inte ?uppväxt? med det, väldigt få om ens några i bekantskapskretsen som har tatueringar överhuvudtaget.

  • Aniiee

    Två tankar:

    Är det verkligen riktiga tatueringar (vet att mina brorsbarns generation har gott om folk som målar ickepermanenta saker på hals och ansikte)?

    Har du hört talas om täckande foundation?


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Fab Five Freddy

    Ok . Jag är inte opartisk .

    Men eftersom ingen svarar intråden så kan jag säga att jag i 9 fall av 10 tycker att tatueringar är ganska fult. Känns ungefär lika unikt som en tröja från HM .

    Ser jag folk som tatuerat ansiktet så förutsätter jag att detta är en person som antingen har missbruksproblem eller störningar i sin impulskontroll.

    Ett signum för ohälsa eller dumhet.

  • Studentpappa

    För 10-15 år sedan var du tuff om du hade en sleeve (halv eller hel). Idag har ju var och varannan det så klart du måste höja nivån för att sticka ut och vara ball.


    Ride it like you stole it
  • Magical
    Fab Five Freddy skrev 2021-06-18 12:34:09 följande:

    Hej. Ser oftare och oftare folk som tatuerat ansiktet.

    Frågor:

    Hur tänker man när man gör det?

    Har ni jobb

    Hur funkar det att söka jobb.

    Finns det någon som ångrar sig?


    Jag tror inte de tänker faktiskt, speciellt inte om det är yngre människor. De tycker nog här och nu att det vore coolt, snyggt etc. De tänker inte på hur andra kan uppfatta det eller hur det påverkar senare i livet, när man kanske ångrar det eller  blivit rynkig osv. 
    Sedan kanske en del rör sig i kretsat där andra har ansiktstatueringar och därför är det "normalt"
  • Magical
    alfabet1234 skrev 2021-06-19 23:32:22 följande:
    I så fall är det fel på rätt många för jag tycker mig se de hela tiden på stan.
    Jag ser det inte så ofta faktiskt. 
  • Kadburmp

    De tänker förmodligen inte särskilt långt. Det hade varit intressant att låta ett x antal människor med tatueringar i ansiktet genomgå Mensas IQ test.

Svar på tråden Tatuera ansiktet