• Nanins

    Värkar stannar av?

    Hej! Är i skrivande stund i v 37+2 och har i 2 dagar haft värkar som kommer på kvällen och som sen stannar av på dagen. De kommer sporadiskt men aldrig på samma sätt som på kvällarna. Förra veckan vaknade jag 01 av att jag hade värkar i 1 timme utan några pauser alls. Sen lugnade det ner sig och jag somnade om. Och så hade jag inget mer.

    De känns som mensvärk blandat med ischias som strålar över underlivet, lår, rygg och mage. Får svårt att andas, svimmar nästan av och ryser över hela kroppen. Klarar inte av att vanka runt pga svår foglossning och smärtan blir värre då men gungar liksom på allt jag kan hitta. Är så otroligt varm och yr, allmänt svag i kroppen men mina järnvärden va bra och alla andra kontroller va normala så finns inget fysiskt fel. Känner ett starkt tryck nedåt i bäckenet som gör så jag knappt kan gå och får en känsla av att vilja gå på toa hela tiden.

    Bebis har varit jättelugn och jag har varit dödstrött. Har hört att det är kroppens sätt att samla energi till förlossningen. Vet någon om det stämmer?

    Bebis va fixerad och långt ner i bäckenet på förra kontrollen.

    Vill att förlossningen sätter igång snart så om någon har tips på hur jag får värkarna att fortsätta så är det uppskattat!

    Är det nån mer som haft värkar som stannar av? Hur lång tid tog det innan förlossningen började? Vet nån varför de stannar av? Kan jag göra nåt själv för att få de att fortsätta öka i styrka?

    <3

  • Svar på tråden Värkar stannar av?
  • Anonym (K)

    Det är inga värkar du har utan sammandragningar, livmodern övar inför förlossningen. Helt normalt. Du kan inte få de här sammandragningarna att fortsätta om inte kroppen bestämt sig för att gå igång i förlossning. Det är bara att vänta och se.. om du nu inte redan fött :)

  • Nanins

    Bebis kom i v 39! Det stämmer att det va sammandragningar, nu vet jag skillnaden till nästa gång iaf????stor skillnad på hur de kändes!

Svar på tråden Värkar stannar av?