• ebbad

    Farligt med fågelbajs?

    Hej

    Jag har extremt mycket bacillskräck och tror jag kommer bli sjuk typ vad jag än gör. 
    Så idag så la jag handen i en klick fågelbajs och efter det så pillade jag på massa annat och även i mitt hår och säkert ansiktet. Fågelbajset var dock torkat och har väll legat där i säkert en vecka eller så, men är fortfarande LIVRÄDD att bli sjuk. Måste jag tvätta allt jag hade pillat på efter?? Jag insåg att det var fågelbajs där efter allt detta. 

    Vet någon hur "farligt" det egentligen är med fågelbajs och få i sig bakterier av det? Vad är det värsta som kan hända? 

  • Svar på tråden Farligt med fågelbajs?
  • Anonym (Ghost)

    Torkat bajs är väl inte så farligt men all fågelavföring och även rå kyckling kan man få salmonella av. Det finns nåt annat skit i griskött också, det är därför man ska vara så noga med att steka gris och kyckling helt igenom. I vilket fall skulle jag (som inte har bacillskräck) tvätta håret och tvätta mina kläder, jag tycker det är äckligt att få avföring på mig.

    Du behöver kontakta din vc och be om att få gå i terapi, det är snart måndag.

  • Anonym (Inget)

    Inget, jobbar med djur och får säkert i mig massa skit dagligen utan jag vet om det. Sällan sjuk.

  • mammabitch

    Jag förutsätter att du inte tog bajset och smakade på det så du kommer inte att bli sjuk Salmonella etc. smittar bara om det kommer in i munnen. En normal dusch och handtvätt duger gott för att bli ren,

Svar på tråden Farligt med fågelbajs?