• Anonymsju

Livskris eller sunda tankar?

Universum har funnits hur länge som helst, jorden vi bor på hur funnits hur länge som helst, och kommer finnas här (möjligen förstörd) men fortfarande finnas långt efter din död. Vi alla människor har hittat på alla dessa socialt accepterade beteenden, regler, samhället, maktstrukturer osv.

Månen kommer fortsätta snurra långt efter våran död, ändå "slösar" många bort sina liv. Hur många tänker "hur lever jag mitt bästa liv? Hur kan jag göra för att få ut så mycket av den lilla tid jag har?"

Samhällsutvecklingen går frammåt, sociala medier tar över, tiktok, instagram. Urtöntiga/sjuka "utmaningar" på tiktok dyker upp konstant, instagramdrev, följare, filter, influensers osv osv.

Någon mer som tröttnat?

Finns hur mycket positivt som helst med all otrolig utveckling som sker hela tiden, men kräks på tex tiktok och då är jag en 27 årig småbarnsmamma, tränar stenhårt, pluggar på universitetet och är absolut inte pk trots att jag kanske låter som en gammal bitter människa.

Har jag en livskris eller känner fler att saker vi människor gör är så konstiga? Ibland far mina tankar utanför vardagens bestyr och plötsligt upplevs saker vi gör så meningslöst, men mest löjliga. Aldrig känt det såhär ofta och starkt, känns som jag aldrig kan gå tillbaka till en människa som accepterar detta haha, någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Livskris eller sunda tankar?
  • Anonymsju

Vill lägga till att jag aldrig haft tiktok men dyker ju upp klipp från tiktok på tex instagram/facebook.

• Kusinen

Man behöver inte ha en livvskris för att reflektera över den värld man lever i. Det är snarare högst normalt.

Det är väl jättefint om du föröker skapa ett så bra liv som möjligt för dig och dina medmänniskor.

Svar på tråden Livskris eller sunda tankar?