• Clown

Pistagearom/Pistageessens?

Vart F-N får man tag i det? Ska baka pistagebullar om jag nån gång lyckas hitta detta. Har kollat 2 st Ica och 2 st Konsum, och frågat på ett bageri. Bagerier köper ju från grossister, så de kunde inte hjälpa mig. Nån som kan tipsa om vart det finns?

• Svar på tråden Pistagearom/Pistageessens?
  • isisisis

Det finns ett företag som heter Borgeby kryddträdgård! De har över 300 kryddor och essenser....Googla så hittar du de säkert!
    jag har köpt alla mina kryddor där i många år! Billigt och mycket god kvalitet!

• Clown

Ligger det i Skåne? Liiite för långt att åka isf!
    Men tack ändå! Ingen annan... Please?

• Clown

Jaha, förlåt! Fick ingen jättebra träff när jag sökte, men såg att det stog "Skåne" på flera ställen, försöker igen!

• isisisis

Om du beställer över 300 kr är det fraktfritt! Kryddorna kostar hälften av vad de kostar i butik! Så om du och en väninna tex beställer så kan man lätt få ihop till 300.
    De har så mycket kryddor så man blir superinspirerad.
    Även dippmixar och tårtpynt och liknande!

• Clown

Boreby kryddGÅRD! Inte kryddTRÄDgård!
    Hittade nu, ska kolla där, tack så mycket!

• Clown

Och nu såg jag din länk oxå
    Tack så mycket!

• Clown

Där fanns det! Bland typ tusen andra!
    Här ska shoppas! Tack igen!

• Clown

Hmm.. Man var tvungen att köpa för 400kr för att få fraktfritt, annars kunde frakten uppgå till upp till 100kr. Ska nog fundera lite.

• Clown

Men det var ju JÄTTEBILLIGT där iallafall!

• isisisis

Jag brukar beställa en gång om året.Och då passa på att fråga ett par kompisar .
    Då beställer jag storpack av vitpeppar och grillkrydda,grönpeppar och en massa .....
    Jaså dom har höjt nu!
    ja lycka till iaf!

• AnnaK

Odense Dessertmassa med pistagesmak - ska det tydligen finnas nåt som heter.
    Kan vara gott i bullar

• AnnaK

kan du inte ta pistagenötter?

Fyllning

50 g smör
    några puffar kanel
    1 dl råsocker
    3 dl grovhackade pistagenötter

• PuhTiger
    Pistageessens och andra essenser finns även att köpa hos Stockholms Eter & Essencefabrik. Jag har handlat där många gånger och det funkar jättebra. Essencerna är goda och funkar bra i bak och matlagning. De har även livsmedelsfärger som inte finns i handeln, t ex svart, blått, lila etc.

http://www.essencefabriken.se/
Svar på tråden Pistagearom/Pistageessens?