• ny182

ÄL+4 mensvärk, gravid?

Jag har 4 barn sedan tidigare.

Har pcos och nu försöker vi igen, så jag man är ju lite hetsig som vanligt.

Hade ÄL i tisdags och gjorde ett ultraljud så vet att det var då det släppte.

Nu har jag mensvärk, så vad tror ni? Kan det vara första gången jag blir gravid utan en massa piller? För jag fick ÄL av mig själv för en gångs skull!

• Svar på tråden ÄL+4 mensvärk, gravid?
  • Liv00

Hej! Jag har exakt samma, värk som kommer och går, nu efter ca 1 vecka sen sex/ägglossning, var på gyn för att kolla av andra orsaker men då såg man ägget där, återstår och se vad som sker :)

• ny182
    Liv00 skrev 2021-06-19 10:33:04 följande:

Hej! Jag har exakt samma, värk som kommer och går, nu efter ca 1 vecka sen sex/ägglossning, var på gyn för att kolla av andra orsaker men då såg man ägget där, återstår och se vad som sker :)

Såg du ägget innan det släpper menar du?
  • Liv00
    ny182 skrev 2021-06-19 10:55:15 följande:

Såg du ägget innan det släpper menar du?

Nej självklart inte.. Kanske dålig på att formulera mig, vi såg att jag hade min ägglossning, såg ägget på ultraljudet.
  • ny182
    Liv00 skrev 2021-06-19 12:21:06 följande:

Nej självklart inte.. Kanske dålig på att formulera mig, vi såg att jag hade min ägglossning, såg ägget på ultraljudet.

Min ?mensvärk? kommer och går och man vill ju bara ta ett test, men vet ju som sagt att det är allt för tidigt.

Men undrar om det kan vara ett tidigt tecken eller?
  • Soltjej25

Hej!

Jag är själv på ÄL +4 och känner också svag mensvärk väldigt långt ner på magen.

Har även under dagen känt några hugg på höger sida.

Värken längre ner på magen är svår att beskriva, det liksom spänner och drar.

• Liv00

Jag vet tyvärr inte svaret på det, men har googlat lite och man kan få mensliknande smärta när ägget fäster fattar jag som.. förstår helt vill också veta nu :')

• ny182

Med mina tidigare barn så försökte vi några gånger och så sa vi att ni väntar vi ett tag och då blev jag gravid, så då blev det alltid lite spontant och jag hade då inte så här mycket koll innan.

Så nu är man ju väldigt inte tålmodig haha

• ny182

ÄL + 5 idag och en en riktig mensvärk, känns ju som att det är väldigt för tidigt för mens. så vad tror ni?

• Liv00
    ny182 skrev 2021-06-20 10:01:22 följande:

ÄL + 5 idag och en en riktig mensvärk, känns ju som att det är väldigt för tidigt för mens. så vad tror ni?

Hehe vi ligger precis lika i tiden, eller jag har en dag förre dig

Också haft mer ont igår, tom ont i brösten sjukt nog,

Men för din del så känns det som att du kanske är gravid, varför ska det annars göra ont tänker jag, och din mens kommer ju i slutet av månaden?:) håller tummarna för dig!
  • Liv00
    Soltjej25 skrev 2021-06-19 20:15:54 följande:

Hej!

Jag är själv på ÄL +4 och känner också svag mensvärk väldigt långt ner på magen.

Har även under dagen känt några hugg på höger sida.

Värken längre ner på magen är svår att beskriva, det liksom spänner och drar.

Spännande! Vi får höras av i slutet av månaden så ser vi hur det har gått! Har du barn sen innan ?:)
Svar på tråden ÄL+4 mensvärk, gravid?