• Anonym (Dmj)

    Vill ev göra abort.

    Hej.

    Jag är en 30+ årig kvinna med 3 större barn från ett tidigare förhållande. Nu är jag gravid med min nya fasta partner. Jag vet inte om jag är redo för ett till barn.. har sån ångest över detta så ja vet inte vart ja ska ta vägen snart???? min partner vill till 90% behålla. Jag har aldrig gjort abort förut och när jag betättade fär bm att jag kanske inte vill fullfölja graviditeten så ignorerade hon mig bara.. ska på ul 1:a juli men det känns som en evighet. Har inte fått någon info om abort överhuvudtaget utan bm mötet tog det bara blodprov på. Fattar noll om allt. Vad har ni för erfarenheter??

  • Svar på tråden Vill ev göra abort.
  • fjanten

    Barnmorskan verkar inte alls ha uppfattat att du träffade henne för att bolla abort/behålla, låter det som? Utan snarare som "hälsosamtalet" som är med i programmet för gravida som planerar att fullfölja sin graviditet. Vad för ultraljud är det och var? På en kvinnoklinik för att sedan boka in abort, eller mer hos barnmorskan för att datera..? Skulle nog försöka få tag på en abortmottagning och vädra tankarna där. Kanske ni tillsammans kan få en kuratortid?

  • Anonym (Birgitta)

    Men vad vill du själv?Vad känns svårast i beslutet.

  • Anonym (Dmj)

    Nej precis! Och även sedan när jag ringde och pratade med henne (när jag hade kommit hem och liksom landat) så sa hon bara, - jag skickar remiss för ul.

    Får typ känslan av att hon inte villha med mig eller abort att göra? Vi har endast mvc här där jag bor.

    Jag vet inte vad jag vill! Jag känner panik inför att "börja om" igen. Panik inför att berätta för någon. Panik att binda mig så pass igen.

  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Dmj) skrev 2021-06-19 18:39:13 följande:

    Nej precis! Och även sedan när jag ringde och pratade med henne (när jag hade kommit hem och liksom landat) så sa hon bara, - jag skickar remiss för ul.

    Får typ känslan av att hon inte villha med mig eller abort att göra? Vi har endast mvc här där jag bor.

    Jag vet inte vad jag vill! Jag känner panik inför att "börja om" igen. Panik inför att berätta för någon. Panik att binda mig så pass igen.


    Och hur skulle ditt liv se ut om fem, tio år? Småbarnstiden går fort förbi, det vet ju du om nån :)
Svar på tråden Vill ev göra abort.