• miaolsson1234

    För tjock för gokart?

    Hej allihopa!

    Jag ska inom några veckor åka gokart på en utebana. Jag är nu väldigt nervös över att jag inte kommer få plats i gokarten.. jag väger drygt 100 kg och är ganska bred över rumpa och lår. Men allt fett är ändå jämnt fördelat över kroppen, tycker jag i alla fall haha.. Är jätterädd att jag ska vara för tjock.

    Vad tror alla ni?

  • Svar på tråden För tjock för gokart?
  • Anonym (signe)

    Jag tror att du får plats, men du kanske får klämma in dig. Är du dessutom lång så är det ju ett plus.

  • Anonym (Inga problem)

    Nej, det ska inte vara några problem. Vet flera som vägt över 100 både korta, tjocka och långa, vältränade människor som kört go-cart. Snarare en fördel att vara tung (om ni ska köra race).

  • miaolsson1234

    Ja jag är cirka 170 cm, så är inte lång direkt! Det skulle bara vara så pinsamt om jag inte får plats, vad gör jag ens då!? Funderar på att inte ens åka, eller alltså bara stå på sidan :(

  • Nutid
    miaolsson1234 skrev 2021-06-19 20:45:06 följande:

    Hej allihopa!

    Jag ska inom några veckor åka gokart på en utebana. Jag är nu väldigt nervös över att jag inte kommer få plats i gokarten.. jag väger drygt 100 kg och är ganska bred över rumpa och lår. Men allt fett är ändå jämnt fördelat över kroppen, tycker jag i alla fall haha.. Är jätterädd att jag ska vara för tjock.

    Vad tror alla ni?


    Min fru väger ungefär som du men har breda höfter och har kunnat åka gokart på nått ställe och på nåt annat ställe kom hon ner men det gjorde för ont så då stog hon över.

    Jag tänker att du inte vill vara med om att komma dit och prova att sätta dig och det inte funkar.

    Jag rekommenderar att du åker till gokart stället själv innan och provar om du är orolig, är de det minsta servicemedvetna är det inga problem.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Inga problem) skrev 2021-06-19 21:00:29 följande:

    Nej, det ska inte vara några problem. Vet flera som vägt över 100 både korta, tjocka och långa, vältränade människor som kört go-cart. Snarare en fördel att vara tung (om ni ska köra race).


    Det är inte en fördel att vara tung i go-kart. Ju lättare man är desto fortare går det.
  • Anonym (signe)
    miaolsson1234 skrev 2021-06-19 21:25:48 följande:

    Ja jag är cirka 170 cm, så är inte lång direkt! Det skulle bara vara så pinsamt om jag inte får plats, vad gör jag ens då!? Funderar på att inte ens åka, eller alltså bara stå på sidan :(


    Jag tror att du får plats, kanske blir lite obekvämt bara. Finns väl större människor än dig som åkt gokart. 
  • KJJ

    Om stället inte ligger för långt från dig hade jag åkt dit tidigare och testat!

    Om de ligger långt ifrån - ring och fråga! Det kan inte vara första gången de är med om detta!

    Själv är jag för kort och når inte fram till pedalerna. En gång fick jag en kudde bakom ryggen o det hjälpte lite. Men de var jättevanliga och hjälpsamma. Med det menar jag att de säkert gör allt för att det ska fungera för dig också, så ring o fråga, (och åk dit innan om du kan) är mitt råd!

  • Nutid
    Anonym (Sillen) skrev 2021-06-20 09:30:07 följande:

    Låter väldigt riskabelt när man är så överviktigt som du, det är mycket gkrafter involverade i svängar och de som är överviktiga har dålig kontroll över sina kroppar, sen är det problemet med att du ska ju få plats i bilen med och kunna knäppa bältet.


    Lägg av, tyngdpunkten i en gokart är låg det är inga som helst problem det enda som händer är att det går långsammare. Enda problemet för TS är om hon är för bred över höfterna för den helgjutna sitsen.

    TS vilken storlek har du på byxor och är de snävast över höfterna?
  • Anonym (Anna)

    Jag hade nog ringt dit innan och frågat, eller om det var nära åkt dit och kollat hur stora gokarten är.

  • Steven01

    Så här ts, Jag förstår att det kanske kan kännas jobbigt att inte veta men det är ju faktiskt bara go kart. Åk dit och testa det kommer säkert gå bra, och om det inte känns bra så skratta åt det och strunta i att köra. Det är faktiskt inte hela världen.
    Men jag tror att det borde funka faktiskt.

Svar på tråden För tjock för gokart?