• Sun 20 Jun 2021 11:12
    1374 visningar
    2 svar
    2
    1374

    Vid vaccination och planera barn

    Jag och min sambo har pratat en tid om att skaffa barn. Det har varit lite lätt samtal. Han har velat vänta och jag har väntat med honom.

    Nu har min kille fått första dosen covid vaccination. Jag har inte åldern inne ännu.

    Jag går i tankarna att börja försöka bli gravid med min sambo när vi både fått våra doser vaccination. Då borde det även lugnat sig med allt. Tror även min sambo är med på det, hoppas jag. Får självklart ha samtal med honom och höra vad han tänker. Men vet att han har velat avvakta pga corona situationen.

    Jag är 30 och sambon 35.

    Vad tänker ni om att försöka bli gravid efter vaccination? Biverkningar? Vänta ett antal månader efter sista sprutan? Eller bara börja försöka efter sista sprutan?

  • Svar på tråden Vid vaccination och planera barn
  • Anonym (Penna­)
    Sun 20 Jun 2021 11:58
    #1

    Jag är 35 och efter missfall vågade vi inte vänta. Jag är gravid nu och med tanke på att min åldersgrupp börjar vaccineras nu så hade vi fått vänta riktigt länge, och kanske det inte hade gått, vad vet man.

    För mig var det värt att vänta, annars hade jag inte haft den här knodden i magen. Sen får man ju som gravid vaccinera sig efter vecka 12 nu, även om jag har all respekt för dom som väntar, vilket jag själv gör.

  • Anonym (FYI)
    Sun 20 Jun 2021 12:28
    #2

    Vaccination innebär ingen risk för gravida. Ni kan börja nu eller sen. Det är upp till er. Men ta samtalet med honom igen så han verkligen är med på banan.

Svar på tråden Vid vaccination och planera barn