• Mizzi26

    Hjälp!! Någon som fått liknande?

    Hej, har panik för imorse när jag vaknade så upptäckte jag att båda mina bröst fått dessa blodsprängda prickar.

    Jag går och väntar på mensen som ska komma inom 4 dagar. Tror inte att detta beror på graviditet men tänkte om ni sett något liknande/varit med om det själva. Blir orolig att det är cancer eller liknande sjukdomar. Men vill hoppas att det beror på annat. Svårt att ta kort på det och det ser mycket värre ut i verkligheten. Har bara sovit, som vanligt på rygg och sidan och har inget ont i brösten. Vad är detta?!

  • Svar på tråden Hjälp!! Någon som fått liknande?
  • Mizzi26
    Anonym (f) skrev 2021-06-20 11:56:49 följande:

    Värmeutslag?


    Funderade också på det men har haft min blöta bikini hela eftermiddagen igår så har snarare varit kall där än varm.

    Det ser ut som att någon gjort sugmärken eller som när man fick brännsår på knäna när man var liten.
  • Anonym (Bad)
    Mizzi26 skrev 2021-06-20 12:03:12 följande:

    Funderade också på det men har haft min blöta bikini hela eftermiddagen igår så har snarare varit kall där än varm.

    Det ser ut som att någon gjort sugmärken eller som när man fick brännsår på knäna när man var liten.


    Har du badat i sjö så kan det vara något i sjön du blivit biten av eller gått emot och reagerat på.

    När jag har fått liknande märken är det på axlarna när jag burit för tung väska.
  • Holy93

    Jag upptäckte liknande igår, är dock gravid och misstänker att det beror på för liten bh (kanske din bikini har tryckt lite?) eller fukt/värme då jag svettades mycket igår. Det kliade lite efter men idag kliar det inte alls. Märkena är kvar dock

  • BuoBä
    Mizzi26 skrev 2021-06-20 12:03:12 följande:

    Funderade också på det men har haft min blöta bikini hela eftermiddagen igår så har snarare varit kall där än varm.

    Det ser ut som att någon gjort sugmärken eller som när man fick brännsår på knäna när man var liten.


    Att gå runt och vara fuktig i värmen kan man också få utslag av. Tänk blöjeksem.
  • Anonym (Loka)

    Kan du ha kliat dig i sömnen? Så kan jag få om jag kliar mkt på samma ställe.

  • Anonym (J)
    Anonym (21yes) skrev 2021-06-20 13:34:14 följande:

    Det ser ut som hudcancer, tyvärr!


    Men lägg av. Inte kul att skrämma folk utan grund. Det är klart det inte är hudcancer som kommit på bägge brösten över natten. Suck.
  • Mizzi26

    Tack för alla svar! Min panik har gått över haha? ser ju som sagt ut som ett skrubbsår typ när blodet samlar sig i alla hårsäckar. Hoppas att det försvinner snart och berodde på fuktig bikini. Vi har pool hemma så blir ju en del timmar i bikini.

    Aldrig hänt förut dock så blev orolig.

Svar på tråden Hjälp!! Någon som fått liknande?