• Wolfclaw

    Torka tvätt på balkongen

    Min lägenhet är ganska liten och jag har ingen bra plats att hänga tvätt. Har en flyttbar torkställning men oavsett var den står är den i vägen och det känns inte så hemtrevligt. Dessutom har jag förstått att det inte är så bra med fuktig tvätt inomhus.

    Min balkong är inglasad men trots detta tycker jag att det torkar mycket sämre om det är en dag med hög luftfuktighet. Funderar ändå på att ha tvätten på balkongen och ha en vanlig fläkt riktad mot den. Nån som har erfarenhet av att torka tvätt på balkongen?

  • Svar på tråden Torka tvätt på balkongen
  • Anonym (B)

    Aldrig provat. Men kan tänka mig det blir som ett växthus i en inglasad balkong när det är varmt. Fukten stannar kvar.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Ha ett fönster på glänt, det blir ju som ett växthus där inne annars där fukten hålls kvar.

  • Wolfclaw

    Jo, ska nog testa det. Hade så tidigare men det kändes ändå som att det tog lång tid om det var dåligt väder. Att det tar lång tid gör egentligen inte så mycket men jag vill inte att kläderna ska vara fuktiga så länge att de tar skada.

  • Don3

    Har nästan jämt tvätt på balkongen. Bästa är givetvis att ha ett fönster lite på glänt men ofta är balkongerna inte helt täta så det blir torr fort iaf.

  • flygrl

    Jag hänger ofta tvätt på min balkong/uterum. Brukar öppna upp då så luften kan fläkta tvätten ordentligt och det torkar väl hyfsat fort.

  • Noname00

    Ha fönster på glänt från 2 håll så det blir korsdrag, behöver inte vara mycket räcker med några cm.
    Att tvätten kan kännas lite fuktig även om den hängt ett par dagar är inget konstigt, om det vore så fuktigt att det inte torkat så har du helt andra värre problem med fastigheten.

    Jag har ingen balkong så jag kör torkställningen i vardagsrummet eller längst in i badrummet.

Svar på tråden Torka tvätt på balkongen