• Anonym (Anilla)

När mannen inte vet vad han vill

Träffat en man i 9 månader utan att det har blivit något seriöst....

Varje gång jag tar upp frågan så vet han inte vad han vill men jag betyder en hel del för honom.

Han vill att jag gör det som känns bäst för mig

Vad menar man då?

Vi har umgåtts regelbundet, pratar om våra liv, barn kompisar... Sover över hos varandra, hörs dagligen

Men han tycker att han inte har något att ge....

Har ju redan det jag behöver och kräver inget

• Svar på tråden När mannen inte vet vad han vill
  • Anonym (Kvinna 39)

Du behöver ta ett steg tillbaka och börja dejta andra män. Efter nio månader VET man om man är intresserad eller inte av något mer långsiktigt, och självömkan är så otroligt avtändande dessutom.

• Anonym (Kvinna 41)

Han vet vad han vill.... han vill äta kakan och ha den kvar. Han trivs i ditt sällskap och vill ha det kravlöst så han kan göra vad han vill. Han vet vad han vill men vågar inte säga det klart och tydligt. Var inte förvånad om han mitt i allt möter en annan kvinna och då poff är han redo att bli seriös med en gång. Det betyder inte att det är fel på dej men ni är inte rätt för varandra. 

• Anonym (Anilla)

Det konstiga är han visar att han vill, på alla sätt...

Han träffar ingen annan lch han vill inte att jag träffar någon annan då han inte vill dela med mig säger han

• Anonym (Kvinna 41)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-06-20 14:07:41 följande:
    Han träffar ingen annan lch han vill inte att jag träffar någon annan då han inte vill dela med mig säger han
    Jag var i en liknande relation för flera år sen och trodde länge att bara han får tid nog kommer det att bli vi och officiellt. Vi spenderade 4 dagar och nätter tillsammans varje vecka sista månaderna och allt var precis som ett förhållande. Ingen av oss träffade någon annan. Efter 1 år valde jag att avsluta allt trots att det gjorde så ont. 2 veckor senare började han träffa en annan tjej han kände genom jobbet och de blev snabbt seriöst och officiellt. Efter 6 månader flyttade de ihop. 
  • Anonym (Anilla)
    Anonym (Kvinna 41) skrev 2021-06-20 14:19:54 följande:

Jag var i en liknande relation för flera år sen och trodde länge att bara han får tid nog kommer det att bli vi och officiellt. Vi spenderade 4 dagar och nätter tillsammans varje vecka sista månaderna och allt var precis som ett förhållande. Ingen av oss träffade någon annan. Efter 1 år valde jag att avsluta allt trots att det gjorde så ont. 2 veckor senare började han träffa en annan tjej han kände genom jobbet och de blev snabbt seriöst och officiellt. Efter 6 månader flyttade de ihop. 

Är rädd att det kan bli så
  • Anonym (sss)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-06-20 14:07:41 följande:

Låter som den jag dejtade för några år sen. Ungefär liknande scenario. När jag ställde saken på sin spets så var det ungefär: "Men vi har det ju så bra som vi har det?" (=han ville inte ta nästa steg). Vi hade supertrevligt jämt, och han verkade också som att han ville samma som mig men när det kom till kritan så, njaeee.
  • Anonym (-)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-06-20 13:49:11 följande:

Du behöver ta ett steg tillbaka och börja dejta andra män. Efter nio månader VET man om man är intresserad eller inte av något mer långsiktigt, och självömkan är så otroligt avtändande dessutom.

Ja svårare än så är det inte.

Antingen fortsätter du träffa mannen tillfälligt  men gör klart för honom att du är lika oseriös som han och öppen för att träfffa andra eller så går du vidare på en gång
  • Anonym (sss)

Och ja, jag gjorde slut. Ungefär ett år senare var han förlovad med någon annan. Förlovning kom inte ens upp när vi var ihop. 

• Anonym (Anilla)

Får nog avsluta detta, även om jag är så kär men det händer liksom inget.... Jag får avgöra själv vad som är bäst för mig men han försvinner ingenstans säger han

Han har inget att ge tycker han

• Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-06-20 17:06:07 följande:

Får nog avsluta detta, även om jag är så kär men det händer liksom inget.... Jag får avgöra själv vad som är bäst för mig men han försvinner ingenstans säger han

Han har inget att ge tycker han

Om han säger att han inte har något att ge så ska du tro på honom. Han är åtminstone ärlig. Bra iaf att du går vidare, om inget händer så händer inget, och kommer aldrig hända.
Svar på tråden När mannen inte vet vad han vill