• ettnamn93

    i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera

    detta är lite av en gåta för mig jag är väldigt ensam känner mig utstött för det mesta, har väldigt svårt med tjejer och väldigt lite erfarenhey, men i dejting appar och online så är det annorlunda, igår matchade jag med en kvinnlig doktor, först sa hon att jag inte var svensk pågrund av min grammatik, sen sa hon att mina bilder är lånade, det tog runt en timme att få henne att förstå att det faktiskt var jag, då sa hon att jag har modelldrag, efter någon timme så förstod hon äntligen att det faktiskt var jag och nu vill hon träffas för en öl som hon bjuder på jag är så förvirrad



    efter detta så matchade jag med en annan som tyckte jag inte såg svensk ut och undrade var jag kom från en annan tyckte jag såg italiensk ut här är en bild på mig helt ofiltrerad ser jag verkligen inte svensk ut?

  • Svar på tråden i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera
  • Anonym (S)

    Skulle inte säga Italien, snarare någon öststat. Ett tips: stäng skjortan så man slipper se bröstkorgshåret! Det ser inte särskilt seriöst ut.

  • ettnamn93
    Anonym (S) skrev 2021-06-20 15:12:34 följande:

    Skulle inte säga Italien, snarare någon öststat. Ett tips: stäng skjortan så man slipper se bröstkorgshåret! Det ser inte särskilt seriöst ut.


    tack ska tänka på det i framtiden har aldrig tänkt på att det kan vara oattraktivt
  • flygrl

    När jag kollar på bilden tänker jag du kan va svensk men du kan också va av centraleuropeiskt/östeuropeiskt ursprung. Lite obestämbart sådär.

    Tycker annars du ser bra ut och trevlig om än rätt bister där på bilden. Och inget fel på hår på bröstet imho, det är manligt.

    Tråkigt att du ska känner dig ensam och utstött. Hoppas du kan bryta det på nåt sätt! Tjejer och dejting behöver ju inte va enda vägen utan man kan träffa människor genom jobb, föreningar, intressen osv. Man kan även träffa tjej/kille den vägen och det kan nog ibland va ett mer avslappnat sätt än dejtingappar. Fast det är ju förstås inte min sak att säga va du ska göra.

  • ettnamn93

    du är väldigt snäll tack jag uppskattar det, jag har social ångest med mera så att gå fram till tjejer och säga hej är nästan helt uteslutet eftersom jag läser hela tiden online om hur dem inte uppskattar sånt, försökt med dejting appar också det går inte speciellt bra där heller, blivit kallad catfish mer än en gång så jag antar att jag ska ta det som en komplimang, många säger online att jag ser bra ut men det känns väldigt lite som det om jag är helt ensam, är också 198 cm lång och det har hjälpt lite men bara online ironiskt nog, det konstiga är när jag sätter ett äldre filter på mig själv så ser jag identisk ut till min pappa alltså jag kommer se ut som min pappa när jag blir äldre och hans pappa var helsvensk han hette åke samt min farmor helsvensk järd så jag förstår det inte, själv heter jag sson i efternamn också

  • Anonym (Liknar)

    Du liknar en kompis. Han är från Hässleholm. Han har också fått höra hela livet att han inte ser svensk ut (han är überskånsk).

    Jag har mörka toner och bruna ögon. Vid flertalet tillfällen har jag fått frågan var jag kommer ifrån eller om jag är från Balkan (jag härstammar iallafall från svenska bönder från 1600-talet som är så långt tillbaka släktens forskning går).

    För endel är det bara så att man inte ser ut som etnisk svensk för att man har mörkare toner.

  • Anonym (Hmm)
    ettnamn93 skrev 2021-06-20 19:36:32 följande:

    du är väldigt snäll tack jag uppskattar det, jag har social ångest med mera så att gå fram till tjejer och säga hej är nästan helt uteslutet eftersom jag läser hela tiden online om hur dem inte uppskattar sånt, försökt med dejting appar också det går inte speciellt bra där heller, blivit kallad catfish mer än en gång så jag antar att jag ska ta det som en komplimang, många säger online att jag ser bra ut men det känns väldigt lite som det om jag är helt ensam, är också 198 cm lång och det har hjälpt lite men bara online ironiskt nog, det konstiga är när jag sätter ett äldre filter på mig själv så ser jag identisk ut till min pappa alltså jag kommer se ut som min pappa när jag blir äldre och hans pappa var helsvensk han hette åke samt min farmor helsvensk järd så jag förstår det inte, själv heter jag sson i efternamn också


    Ett tips - använd stor bokstav, punkt och kommatecken och andra interpunktioner.
    Ingen varken vill eller orkar läsa en text som du skriver på.
  • Holy93

    Kanske prova klipp ner polisongerna lite? Du ser lite östeuropeisk ut men det beror nog mest på håret/skägget/polisongerna, det är en rätt vanlig "frisyr" där

  • ettnamn93
    Holy93 skrev 2021-06-20 19:56:39 följande:

    Kanske prova klipp ner polisongerna lite? Du ser lite östeuropeisk ut men det beror nog mest på håret/skägget/polisongerna, det är en rätt vanlig "frisyr" där


    gjorde det faktiskt igår trodde det räckte som det var förut men du har rätt jag antar att vem som helst kan få dem så.

    angående min grammatik jag blev mobbad större delen av mitt liv fick båda armar brutna när jag var typ 13 och fick byta skola, fick depression när jag bytte och blev tagen ut ur den skola och fick hemundervisning lärde mig ingenting tills skolplikten tog slut, allt jag kan har jag lärt mig själv, tror det enda jag kommer ihåg som något jag lärde mig är att läsa sen är det svart.
  • Anonym (Liknar)
    ettnamn93 skrev 2021-06-20 20:09:41 följande:

    gjorde det faktiskt igår trodde det räckte som det var förut men du har rätt jag antar att vem som helst kan få dem så.

    angående min grammatik jag blev mobbad större delen av mitt liv fick båda armar brutna när jag var typ 13 och fick byta skola, fick depression när jag bytte och blev tagen ut ur den skola och fick hemundervisning lärde mig ingenting tills skolplikten tog slut, allt jag kan har jag lärt mig själv, tror det enda jag kommer ihåg som något jag lärde mig är att läsa sen är det svart.


    All språkkunskap kan du googla dig till (och även allt annat i princip). Allt går att lära sig. Det går att väga upp en kass skolgång och ändå erhålla kunskapen som behövs.

    Jag fick ofta höra att jag var svag språkligt tills jag började på universitetet och det visade sig finnas personer som uppskattade mitt sätt att utrycka mig på skriftligt. Däremot är jag svag när det kommer till grammatiska regler och kan inte termerna. Jag klarar mig helt fin ändå.

    Lycka till på dejten!
  • ettnamn93
    Holy93 skrev 2021-06-20 19:56:39 följande:

    Kanske prova klipp ner polisongerna lite? Du ser lite östeuropeisk ut men det beror nog mest på håret/skägget/polisongerna, det är en rätt vanlig "frisyr" där


    tog denna bild nu blev lite rbf men ser det annorlunda ut nu
Svar på tråden i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera