• Anonym (????)

Är det jobbigt att ha lugg? Ser man yngre ut?

Har alltid haft långt hår med lång lugg förutom en gång för 25 år sen men det varade inte länge för jag tyckte att jag var ful i det då.

Nåväl, nu är jag medelålders, har inte så många eller djupa rynkor i pannan att tala om men visst jag är inte 20 år längre.

Såg nånstans att man ser yngre ut med lugg tycker ni att det stämmer?

Mitt hår är långt och ganska tunt, fint och obehandlat, nordisk kvalitet ni vet. Jag har ovalt ansikte och glasögon som jag inte kan byta mot linser. Passar lugg och glasögon ihop eller blir det tårta på tårta?

Jag har oftast håret uppsatt med klämma eller hästsvans för att slippa ha det hängandes överallt och skulle säkert fortsätta med det även med lugg.

Gillar att håret alltid ser bra ut även efter en dag i sommarhatt som det är nu med lång lugg. Det funkar väl inte med kort lugg?

Måste man hålla på med produkter och fön etc om man har lugg? Ser man förjäklig ut när man vaknar på morgonen?

Skriv alla för-och nackdelar ni kan komma på. Forumet är fritt.

• Svar på tråden Är det jobbigt att ha lugg? Ser man yngre ut?
  • Anonym (Nja)

Det beror på personen som har den... Man ser inte automatiskt yngre ut med lugg skulle jag säga.

• Anonym (ööö)

Man brukar säga att visa huvudformer passar bättre med lugg och andra inte. Du kanske ska googla om det? 

Jag är 50+, har aldrig haft lugg, utom som litet barn. Om jag klippte lugg nu tror jag att jag skulle se fånig ut. En frisör sa till mig en gång att  mitt huvud blev så litet om jag hade lugg, att jag behöver min panna, liksom. 

• Mr K69

Jag tycker det är fint när man ser panna och öron. Hår i svans knut fläta är också fint. Något som jag tycker är fint är en kvinna med långt hår som löptränar och håret åker fram och tillbaka på ryggen

• Anonym (ööö)
    Mr K69 skrev 2021-06-20 16:52:32 följande:

Jag tycker det är fint när man ser panna och öron. Hår i svans knut fläta är också fint. Något som jag tycker är fint är en kvinna med långt hår som löptränar och håret åker fram och tillbaka på ryggen

Vad hade detta med TS fråga att göra? 
    Tråden handlar inte om vad du tycker är fint, tråden handlar om huruvida TS skulle  ha lugg eller inte. 
  • Mr K69
    Anonym (ööö) skrev 2021-06-20 16:54:38 följande:

Vad hade detta med TS fråga att göra? 

Tråden handlar inte om vad du tycker är fint, tråden handlar om huruvida TS skulle  ha lugg eller inte. 

Ja det var väl vad jag skrev i första meningen och fyllde på med vad jag tycker. Kan ju inte skriva vad andra tycker
  • gröt
    Mr K69 skrev 2021-06-20 16:52:32 följande:

Varifrån kommer detta behov av att när en kvinna frågar hur lugg påverkar utseendet, objektifiera och sexualisera utifrån dina preferenser?
  • Anonym (Anki)

Jag passar inte så bra i lugg. Jag har hög panna, lite fyrkantig haka (som ser mer fyrkantig ut när jag har lugg, fokus dras neråt hakan), och runda, lite tunga ögon. Kort sat lugg blir inte bra, jag behöver en frisyr som ger fokus uppåt utåt, och inte neråt, som en lugg gör

• Mr K69
    gröt skrev 2021-06-20 17:17:44 följande:

Varifrån kommer detta behov av att när en kvinna frågar hur lugg påverkar utseendet, objektifiera och sexualisera utifrån dina preferenser?

Ja säg det, måste nog höra med mina föräldrar
  • Anonym (Lugg-Lina)
    Mr K69 skrev 2021-06-20 18:06:49 följande:
    Ja säg det, måste nog höra med mina föräldrar
    Det är väl du som ansvarar hur du uttrycker dig, inte dina föräldrar? Håller fullständigt med Gröt och ööö. Så himla tröttsamt alltså.

Till TS, om du inte passade i lugg tidigare i livet tror jag inte att du gör det nu heller. Det beror ju så mycket på ansiktsform liksom. Har själv lugg och har alltid haft det. Tycker inte att jag ser klok ut med pannan framme, det passar inte min ansiktsform. Känner mig naken haha. Det kräver nästan inget jobb. Ibland när jag vaknar är den redan klar, andra dagar blåser jag till den och sprayar på max en minut.
Svar på tråden Är det jobbigt att ha lugg? Ser man yngre ut?